Pages

Wednesday, July 21, 2010

terakhir buat kamu dariku

awak,

kita bertemu dengan takdirNYA..saat saya benar perlukan seseorang untuk memimpin saya.saya ase ALLAH sgt hebat kekuasaan menemukan dua hati yg tak penah org lain terpikir akan kejadiannya..

kita besama menyulam kaseh...saya lihat awaklah lelaki terbaek saya..katakn 100 tahun pun saya sangup menanti awak...demi kerana yakinya dengan cinta awak..

tapi sayang...

rupanya awak bukanlah sesempurna mana di mata saya...awk agp sume ini hanya permainan..awak datang secara tiba-tiba memberi janji memberi bagia..sedarkah awk betapa tingginya ALLAH merahmati awk..mungkin awak tak sedar..kadang2 hadirnya seseorang dalam hidup kita mampu memberi jalan kebaikan kepada org lain..dan org itu adalah awak..awak mengajar saya menjadi muslimah sejati..

tapi akhirnya awak give up dengan dugaan nafsu dan mengambil keputusan seperti ini

saya minta maaf saya tak de orang lain tapi saya x mampu nak teruskan. banyak perkara yang saya faham membuat saya rasa bersalah. hati ingin mencintai awak. tapi syariah allah tak membenarkan... biarlah allah menentukan jodoh kita. insya allah andai antara kita ada jodoh kita akan bersama. andai tidak mungkin DIA ada rancangan yang jauh lebih baik dari yang kita mahukan. cinta kita cinta terlarang. kerana nafsu saya terdorong. bukan salah awak tapi memang hakikat cinta sebelum kahwin tu cinta yang terlarang andai kita bertindak dalam bercinta.... yang terakhir.... assalamualaikum

mudah pada awak membuat keputusan tapi perit untuk saya telan..berhari2 saya pikir di mana silap saya...adakah sume yg saya ubah ini adalah salah..adakah nasihat kebaikan awak sebelum ini untuk saya adalah satu dosa?...sakit awak..sakit sangat..pada pandangan saya kejam nya awak buat sume ini pada saya...

tapi lama kemudian saya bermunajat kepada NYA dan dia berikan jawapan..berpasrah dengan takdir..hari2 yg saya lalui tanpa awak..sedarkah awak kesakitan saya?...pada awak awak mungkin bangga kerana mampu mengikut syariat agama?..tapi selemah2 saya tidak pernah saya cuba untuk mengubah atau melakukan perkara yang melanggar syariat agama..hati saya menjerit buka tudung..letak gamba yg seksi dalam fb..tapi saya sedar itu sume sebenarnya dugaan buat saya...ternyata saya berubah bukan sebab awak,,tapi mmg hati saya tetap kukuh mahu berubah menjaga aurat saya....tapi adakah awak lihat saya manusia yg lemah?...

TAPI SEBENARNYA AWAKLAH ADALAH SELEMAH2 MANUSIA..AWAK TAKUTKAN DIRI SENDIRI..AWAK TAKUT UNTUK BERLAWAN DENGAN NAFSU N GODAAN SYAITAN..
hati awak mengatakan ingin menyintai saya tapi awak jadikan alasan agama untuk menutup kelemahan diri awak..sebab awak tak berani berjuang melawan nafsu awak..awk lemah..sangat lemah...

PENAH DENGAR CITA INI...DI SATU PERANG di medan syahid..ada seorang sahabat rasullah..dia telah luka dengan parah..kemudiaan dia mengambil jalan mudah dengan membunuh diri..dan ALLAH mengharamkan syurga syuhadah buat dia...

tidak kah awak ase diri awk seperti itu????... ALLAH kurniakan hati serta perasaan untuk kita saling menyayangi..tapi awak takut untuk berdepan dengan godaan...

sebaik-baiknya iman seorang manusia itu adalah berjaya melawan nafsunya..tapi apa yg awak lakukan?? awak belum berjuang tapi awak telah mengalah..

awak nak tahu apa dugaan yang ALLAH duga saya??..

seorang lelaki yg saya percayai yg penah saya cintai tapi meluluhkan hati saya mecampakkan cinta saya...kemudiaan datang melutut kepada saya memohon ampun dari saya...

hati besar saya yg penuh ego berkata ~ biarkan,padan muka dia..akhirnya dia time pembalasan..

tapi halusnya hati kecil saya bersuara ~ maafkan tiada dendam yang tak dapat dimaafkan..

SAYA MELAWAN GODAAN ITU AWK..SANGAT KUAT SAYA MEMAAFKAN NYA..TANPA SEBARANG PREJUDIS..

saya bercerita bukan untuk menunjukkan saya mulia jauh sekali sempurna..tapi saya nk awak buka mata awak..seluas2..dan bersihkan hati

SAMA JUA SEPERTI AWK..PUAS AWAK PERGI BEGITU SAHAJA KEMUDIAAN DENGAN HANYA MESEJ INI AWAK KIRIMKAN

salam sayang abang... abg minta maaf sebab meinggalkan sayang....izinkan abg kembali seperti dulu...mencintai sayang sepenuh hati abg.... maafkan abg......

hati saya yg penuh marah keciwa..hilang segalanya..yg ade cuma bunga bagia..saya maseh igt lagi penderitaan saya merayu meminta pada awak...sakit awak..sakit...tapi sumenya hilang dengan hanya mesej itu dari awak...

tapi bila petang tadi awak nyatakan pendirian awak...sgt2 buat saya kecewa...

BUAT SAYA TERPIKIR ADAKAH ORG YANG SAYA DAMBAKAN SELAMA INI SELEMAH-LEMAH MANUSIA...

awk langsung tak berani..awak takut dengan diri awak sendiri..awak takut nak perangi nafsu awak...

apa yg saya paham couple sebelum kawen mmg haram..tapi di mana haramnya hubungan kita ini???

awk tak penah menyentuh saya..

baiklah contoh jika saya gagal mengawal nafsu saya..katakan lah awak mahu saya buktikan cinta saya pada awak dan kemudiaan awak minta saya tido dengan awak..kalu saya setuju maka GAGALLAH saya dan menanglah SYAITAN...itu barulah bukti beraninya menegakan diri demi agama..awak punyai kekuatan seperti itu???

tidakkan??

jadi...teruskan dengan dunia awak yg penuh dgn pentingkan diri sendiri itu..saya ase awk maseh muda..maka awak belum puas melihat dunia..

awak sedarlah hidup ini sementara..apa yg ALLAH kasik pinjam ini adalah sementara...kalu kita menolak kurniaanya kita adalah tergolongan dalam golongan hamba yg rugi..

awak minta saya tgu awak 4 tahun..seribu tahun pun saya sanggup TAPI ADAKAH SAYA AKAN HIDUP 4 TAHUN LAGI?..ADEKAH KEPASTIAAN SAYA MASEH BERNYAWA LAGI?..tidakkan?..dan kerana itulah awak kena belajar menghargai...sebelum terlewat...

BIAR KETIADAAN KITA DIRATAPI OLEH ORANG..BUKAN DISUKAI ORG..jadilah seperti pokok yg hidupnya bermanafaat untuk org lain..bukan untuk dirinya sendiri....

SAYA PENAH KEHILANGAN..SAMADA ORG YG SAYA SAYANGI DAN JUGA PERNAH KEHILANGAN KEUPAYAAN BERJALAN..KERANA ITU SAYA SUKA BERSIKAP TAK MENGAMBIL KIRA APA YG TELAH BERLAKU...ITULAH BERSYUKUR NAMANYA...

saya memaafkan awak dengan mudah kerana saya yakin Awak utk saya kerana saya tak penah berhenti berdoa kepadaNYA KEMBALI awak pada saya..bila awak hantar mesej semalam..saya yakin sangat2...tapi pagi tadi saya chek msj2 saya yg bagi yg takpenah awak balas...RENDAHNYA SAYA BUAT DIRI SAYA UNTUK MENGEJAR CINTA AWAK..TAPI RUPANYA SIA-SIA KERANA SAYA MENGEJAR CINTA SEORANG YG PENGECUT..

AKHIR KATA DARI SAYA..SAYA TELAH PENAT BERMAIN-BERMAIN AWAK..DAN SAYA BUKAN PEMAIN ATAU PELAKUN YG BAIK..BIARLAH SAYA BERIKAN HATI SAYA KEPADA ORG YG LEBEY MEMERLUKAN..SAYA AKUI SAYA TAK SESUCI SEPERTI AWAK SAYA BERDEBU TAPI HATI TULUS DAN IKHLAS SELAMA BERSAMA AWK..

SELEPAS INI SAYA PASRAH..BUATLAH APA AWAK SUKA.DELETELAH SAYA JAUHILAH SAYA...KERANA ITULAH MMG DIRI AWAK...

saya pula tak berhenti menjadi diri saya..saya takKAN keraskan hati saya bila mana telah berkali2 kecewa....YANG SAYA PASTI SAYA MENJADI KESAYANGAN RAMAI ORG..DAN ANDAI KATA SAYA MENINGGAL ESK..SAYA YAKIN SAYA DAH TINGGALKAN SESUATU YG BERMANAFAAT UNTUK ORG LAIN...

SEKIAN...SEMOGA AWAK MAJU JAYA...JADILAH ANAK YG BAIK..KERANA IBUBAPA ADALAH HARTA YG PALING BERHARGA...SAYA SYG AWAK CINTA AWAK..TAPI SAYANG AWAK TAKPENAH BELAJAR UNTUK MENGHARGAI..SEMOGA AWAK TEMUI APA YG AWAK CARI SELAMA INI..

INI LAH YANG TERAKHIR DARI SAYA ~
HANNI

No comments:

Post a Comment