Pages

Friday, July 23, 2010

deary dairi 2

aku dah setat kompius ni..aku dah pergi amek keputusan untuk pergi..tapi kenapa bayangan nye maseh menghiasi mimpi malam ku..apakah sebenarnya..buat masa skang jiwa ku sgt kosong..hanya ade jasad sahaja tapi tidak lah aku meratap seperti kehilangan yg dulu2..

lantas aku pikir..aku perlukan jawapan kepastian darinya..aku mahu dengar sendiri dari mulutnya samaada dia mahu lagi atau tidak..entah lah apa yg aku lihat budak ni seorang lelaki yg sgt ego..ego gile..dia nak org berubah untuk dia tapi dia langsung taknak berubah utk org yg dia nak berubah itu..itu dinamakan penting diri sendiri..mmg tu pun sifat dia yg aku dah mula nampak sikit2 skng ni.manusia ni mmg tak sempurna erk..walaupun pada penampilan sgt menyakinkan tapi rupanya ttp ade kelemahan..

ku buat solat istiharah...dan ku lihat ~~~

aku cuba nak berpasrah seperti dia..tapi aku tak bolehlah..kalu nak cakap..kalu taknak cakap..
kan senang tiada penganiyaan yg berlaku...ni bermain - main dengan diam..diam tanda apa?

byk tanda yang aku leh wat

diam tanda setuju
diam tanda mahu
diam tanda nak masa
diam tanda sayang tapi saje nak main2 perasaan org lain
diam tanda entahhhhhhhhhlah

tapi yg aku pasti if BENCI ~ mmg kita tak diam..kita akan cakap terus terang.. I HATE U..tolong pergi..

sama gak kalu dia tanye aku.. adakah aku shayang kat dia lagi ~ mmg COMPEN AH AKU PILIH DIAM JE...kan..kan

aku ase org yg lahir bulan 6 ni mmg jenis dia tak kan puas hati kalu dia tak dapat apa yg dia mahukan dia akan berusaha sehabis habisan....

aku mmg tak puas soal isu couple sebelum kawen nih...

lantas memaksa aku bertnya kan dengan sorang yg bijak pandai soal agama ni..

dan jawapannya "ALLAH MENCIPTAKAN PERASAAN CINTA ITU TIDAK SALAH,TETAPI MANUSIA SERING MELETAKKAN NYA DI TEMPAT YG SALAH..ADA BATAS-BATAS YG ALLAH TELAH TERANGKAN MENGENAI SESUATU PERHUBUNGAN ITU..JIKA KAMU INGIN MERASAI CINTA ITU APA BERIKAN CINTA ITU KEPADA ORG LAIN..MAKA KAMU AKAN MERASAI INDAHNYA HIDUP BERKASEH SAYANG..

dan aku menjumpa kata-kata ini

CINTA TAKKAN DATANG KALU TAK DICARI
CINTA TAKKAN DAPAT KALU TAK MEMBERI..

buat masa skang aku sgt2 kompius..lantas aku menukar stetus fesbuk married..aku tidak mahu lagi diushar2 bagai di laman chat..penat dan bosan sudah melayan...aku igtkan kepastiaan dari dia..sungguh aku mahu kepastiaan dari mulutnya...dan kemudiaan barulah aku akn menukar kepada SINGLE>>...aku telah dididik tentang sebuah KESETiaan...SETIA ITU INDAH..SETIA ITU LAH AKU...berkali aku disakiti tapi aku ttp mahu setia..

kawan baik ku selalu cakap aku bodoh..tapi aku mmg begini aku tak boleh mencurangi perasaan ku sendiri..JIKA AKU PASTI DIA BENAR2 TIDAK MAHUKAN AKU..AKU MMG AKN PERGI..MENYAMAK,MENRUNTUHKAN INDAHNYA NAMA DIA DALAM TAMAN HATIKU...

Ya ALLAH berilah dia petunjuk sama ada sume ini dah berakhir atau maseh ade peluang untuk kami berdua.....

aku mmg tak arap pape pun...kalu masing2 nak berubah baguslah..kalu dia nak pilih jalan dia bagitahu betul2..jangan buat hati aku ni cam hotel lak...cek in bila kau suka..cek out bila kau tak suka... open hati kamu wahai budak perasaan ini bukan mainan..

No comments:

Post a Comment