Pages

Friday, January 28, 2011

Ayat suci Al-quran bukan hiasan

kebiasaanya kalau kita pergi ke rumah orang beragama islam..mesti ada frame ayat-ayat suci Al-quran..Surah yang paling popular adalah 3 Qul..Ayat Kursi..dan Ayat Seribu Dinar..

Tapi kita sedar tak,kita hanya menjadi ayat suci tersebut adalah hiasan semata-mata..ada yang menjadikan pendiding..dan lain-lain lagi..sedangkan untuk mengamalkannya langsung kita leka?

Mengapakah?

Bila kita pampang kan ayat-ayat Quran kita dah di bolehkan di nilaikan sebagai oh pengamal Ayat suci Al-Quran sedangkan hanya memandang sepi ayat tersebut..

Al-Quran kala ini hanya dijadikan sebagai hiasan cantik di barang hantaran perkhawinan,perhiasan di gobok rumah,dijadikan sebagai alat sumpah..

Wahai manusia sekelian alam dan juga diri ini..sedarlah sejauh mana kita pergi, Nabi pernah pesan kita tidak akan sesat jika kita amalkan dua perkara iaitu Al-Quran dan Al - Sunnah..

Tapi sekarang..adakah generasi Al - Quran..menjadikan Al-Quran sebagai panduan,sebagai makanan roh..?

Berubahlah wahai manusia..AL-Quran itu sedih dan kecewa bila manusia memandang sepi kepadanya..sedangkan Al-Quran tersebut dapat temankan kita kala kegelapan dan ketakutan di dalam kubur kelak..

Berubahlah..cintailah AL-Quran kerana di situ adalah Ayat-Ayat Cinta ALLAH,janji2 ALLAH..

deep inside me~rumah dekat kampung ada hiasan ayat Quran.tapi rumah kat Kl..langsung tiada..sebab simpan ayat tersebut dalam sudut hati...

No comments:

Post a Comment