Pages

Monday, January 10, 2011

"kau"

walau KAU tidak pernah nampak luka itu mengalir darahnya..

Kau di atas ini tidak merujuk sesiapa..dia adalah umum kepada si peluka hati manusia..buat manusia yg menganggap manusia lain itu robot tiada perasaan.

boleh jadi aku sendiri adalah kau itu...mungkin aku jua pernah membawa pisau tajam dan menikam seseorang tanpa aku sedari..oh..ye tanpa aku sedari..

what u give u get back ~

5 tahun yang lalu..flash back kembali..aku bukan diri aku yg sekarang..
dahulu aku sangat penting diri sendiri sume org salah aku yg terbaik akulah terhebat...

dalam masa yang sama tanpa aku sedari aku melukai seseorang yang pernah menyayangi aku sebaik-baik manusia..yang menjaga aku yang melindungi aku..tapi aku perlakukan hatinya seperti dinding papan yang aku suka-suka je ketuk time aku marah..

Dia semulia-mulia manusia yang penuh kesabaran...dialah seseorang yang pernah menjadi sebahagian dalam hidup aku..dia..dia terlalu...............oh..

tapi walaupun kami pernah mewarnai dunia ini bersama-sama..kini aku tak tahu di mana dia..
mungkin sedang terlalu bahagia..barangkali or sebaliknya........................

dia pernah melukai atau aku malah menikam aku daripada belakang..
bencikan dia?adakah itu cukup untuk ubati luka tikaman itu?tidak bukan
ceritakan keburukan dia..dedahkan keaiban dia pada awek dia?mereka berantakan........adakah itu akan memuaskan hati ini?

oh tidak..itu bukan cara ku..buat dia walau kau tidak pernah menagih maaf itu ku berikan dengan penuh hati ini semoga kau berbahagia.

dan buat dia..

aku sendiri sedang melalui balasan dosa-dosa kita dahulu.. 5 tahun kita bukan menyulam cinta tapi menyulam dosa..

baru setahun kepedihan itu aku rasakan...jangan lah wahai hati kau mengeluh..sedangkan dahulu kau gembira ingatkan kau pada ALLAH?..

kesimpulannya..........

keperitan dan pedih yang aku sedang lalui ini adalah munasabah cintaku..Betapa ALLAH itu sangat menyayangi hambaNYA itu..

Barangkali kau membenci sesuatu itu sedangkan itulah terbaik untuk kamu..

pada yang sedang berdarah..biarkan darah itu mengalir..usah berlakon menutup kelukaan itu...be yourself...kadang-kadang yang dilahirkan cuma senyum palsu..ketawa tipu.....

dan yang benar-benar tulus...titisan air mata yang panas mengalir gugur ke pipi..

sabar hati..ALLAH sedang kifarah dosa-dosa dahulu...

saya janji dalam hati..tikamlah saya dalam-dalam tapi saya tidak akan kotorkan hati saya dengan titik hitam untuk membenci kamu.......

No comments:

Post a Comment