Pages

Sunday, May 29, 2011

aku memang bukan perempuan yang baik

aku bukan muslimah yang baik..

ketika muslimah lain malu untuk menampakkan wajah dan gambar mereka..

aku malah sibuk meng-upload foto-foto agar dapat dilihat oleh semua orang..

aku bukan muslimah yang baik..

ketika muslimah lain berusaha menundukkan pandangannya..

aku sibuk memperhatikan ketampanan wajah yang bukan mahram ku..

aku bukan muslimah yang baik..

ketika muslimah lain menjaga hubungan dan jarak dengan lawan jenisnya..

aku malah terbiasa duduk berbual dengan budak lelaki..

aku bukan muslimah yang baik..

ketika muslimah lain berkata dan berbincang tentang hal yang bermanfaat..

aku pula suka bergOsip dan mengumpat tentang orang lain..

aku bukan muslimah yang baik..

ketika muslimah lain menjaga kata-katanya dengan baik..

aku pula sering menyakiti hati orang lain dengan kata-kata ku..

aku bukan muslimah yang baik..

ketika muslimah lain belajar untuk terus mempercantikkan hati dan akhlaknya..

aku lebih asyik memperhatikan tubuh badan dan muka ku je..

aku bukan muslimah yang baik..

ketika muslimah lain senang berpuasa sunnah..

aku lebih memilih untuk selalu mengenyangkan perut ku..

aku bukan muslimah yang baik..

ketika muslimah lain bangun di sepertiga malam untuk bermunajat pada-Nya..

aku lebih memilih berselimut dan tidur sepuasnya..

aku bukan muslimah yang baik..

ketika muslimah lain sibuk untuk berdakwah di jalan-Nya..

aku lebih memilih untuk bersantai dan menonton tv di rumah..

aku bukan muslimah yang baik..

ketika muslimah lain sibuk ingin mendapat redha dan cinta-Nya..

aku malah sibuk ingin mendapat sanjungan dan cinta makhluk-Nya saja..

aku bukan muslimah yang baik..

ketika muslimah lain gelisah di saat imannya menurun..

aku malah semakin lalai dengan hal dunia ini..

aku memang bukan muslimah yang baik..

Namun, aku berharap agar dapat menjadi seperti muslimah lain yang senantiasa beristiqomah berjuang untuk mendapatkan cinta-Nya....Ya Rabb ampuni muslimah yang tidak baik ini.

Semoga Engkau senantiasa membimbing muslimah yang tidak baik ini agar menjadi lebih baik di hadapan-Mu...Amin ya rabbal alamin...

No comments:

Post a Comment