Pages

Sunday, May 22, 2011

kudusnya hadiah sekuntum doa kamu

kekuatan doa..

hanya pernah merasai kehebatan doa akan mengakui tadahan doa itu memang benar2 berkuasa.
dengan adanya doalah yang membezakan islam itu dengan agama yang lain
doa itu juga adalah senjata dalam diam seorang mukmin
doa juga adalah sebuah harapan
bukan kah hidup ini adalah sebuah pengharapan
kita tak pernah tahu hari esok apa yang tertakdir untuk kita

yang kita mampu lakukan adalah berdoa dan berharap
bila membaca kan belog ini
dari komen-komen kalian sume
jujur tulus hati kalian mendoakan saya
kudusnya hati lantas berjujuran air mata
terharu..terlalu payah diri ini laluinya segalanya bersendirian
ada jua ALLAH hadiahkan hati-hati yang tulus
bermurah hati mendoakan saya..

TERIMA KASIH SEMUA

mungkin pada sesetengah orang ucapan doa itu adalah ringan semata-mata
tapi tidak pada saya
jika seseorang mendoakan kita saya yakin ALLAH lebih bermurah hati untuk memakbulkan setiap permintaan dan hajat itu
bukan semua orang bermurah hati untuk mendoakan kita
tapi kamu..dah lah sudi baca belog saya kemudian bermurah hati mendoakan saya
indahnya saya rasakan..
ALLAH telah menghadiahkan kamu - kamu untuk saya
mungkin di dunia ini saya tidak mampu membalas yang setimpalnya
tapi yakinlah jika hajat saya tertunai mungkin satu hari nanti hajat2 kamu jua tertunai..

bukan ALLAH pernah berkata..
jika kita penuhi hajat seorang hambanya..lantas DIA akan memakbulkan segala hajat kita nanti jika tidak di dunia fana ini mungkin di akhirat kekal abadi nanti..
InsyALLAH..

yang penting janganlah kamu berputus asa dan berhenti berharap
kukuhkan senjata kamu
tuluskan hati kamu
ikhlaskan segala pemberian daripadaNYA
ALLAH MAHA ADIL

sekuntum doa itu hadiah istimewa
yang datangnya tulus dari hati seorang manusia
pernah dengar jika 40 orang mendoakan kita dengan ikhlas ALLAH jua akan memakbulkan permintaan doa 40 orang tersebut..

sebab itu dalam dunia ini kita harus berbuat kebaikan kepada orang lain maka orang lain akan bermurah hati mendoakan kita
jika kita berbuat kejahatan kepada orang lain dan orang itu berdoa yang buruk2 tentang kita ALLAH jua akan memakbulkan sebab ALLAH lebih dengar doa orang-orang yang teraniaya..

setiap butir kata yang keluar dari mulut kita adalah sebuah doa.
maka ucapkanlah perkara yang mulia dan baik2 belaka
jauhi dari maki memaki..sebab kita mendoakan diri kita sendiri

sedar tak doa itu juga bahasa hubungan kita dengan ALLAH semakin banyak kita berdoa semakin dekat kita dengan ALLAH..

dan yang terakhir..

buat awak,
hanya sebuah doa sahaja yang mampu saya hadiah untuk awak..

buat kamu si pembaca terbaik.
pahala kamu telah dicatat oleh ALLAH
tulisan ini datang dari tulus hulu hati saya
ilham itu datang daripada ALLAH
harapan saya..jika tidak sedikit pun saya harap apa yang saya tulis ini bukan sia-sia semata-mata tapi untuk diri sendiri dan untuk kamu jua

akhir kalam,

SEMOGA ALLAH MERAHMATI KALIAN SEMUA ~ AMIN

2 comments:

  1. Bila Allah cepat makbulkn doamu,maka Dia menyayangimu..

    Bila Allah lambat makbulkn doamu,maka Dia ingin mengujimu..

    Bila Allah tidak makbulkan doamu,maka Dia merancang sesuatu yg lebih baik untukmu..

    Oleh itu,sentiasalah bersangka baik pada Allah dalam apa jua keadaan pon..kerana kasih sayang Allah mendahului kemurkaanNya..

    -SS-

    ReplyDelete
  2. semoga Allah merahmati kamu juga.. semoga sentiasa hangat dalam dakapan kasih sayangNya..

    ReplyDelete