Pages

Thursday, May 19, 2011

kebelangkangan ini aku rasa seolah2 bernafas dalam air..
untuk aku hirup udara seperti biasa aku merasaikan sangat lelah..
ada sesuatu yang mengganggu sanubari hatiku..
aku rasa kosong..

ye..
mungkin ramai akan kata kembalikan merai kasih yang satu..
memang itu sahaja jalan yang ada..tapi hati ku tetap rasa kosong..
aku mungkin rindukan keluarga aku
aku rindu kan ibuku
aku rindukan gelak tawa bersama rakan2
aku rindukan majlis agama
aku rindukan diri aku yang dulu..

kini perjalanan hidup seperti mesin yang tiada henti
bertambah rungsing bila mana aku terpaksa berperang dengan perasaan
menambah jawatan yang sedia ada
sebagai seorang penunggu
menanti sesuatu yang tiada pasti dia adalah untuk ku

mungkin kau akan kata berhentilah menunggu..
urmm.. katakan pada aku bagaimana caranya..
bukan aku tak cuba..
ada pelbagai percubaan yang dah aku lakukan
tak akhirnya keputusan tetap gagal
aku tak boleh keluar dari dunia menunggu itu..

segalanya memainkan emosi dan perasaanku
mengganggu lena peraduan ku..
lantas inilah hasilnya..

mungkin hatiku semakin kotor
harus lebih daripada mempolish hatiku...

telah ku lakukan tapi aku tetap rasa tak lengkap..
aku ingin bicara aku ingin muhasabah diriku

apa sebenarnya hatiku mahukan..
kesilapan yang ketara aku rasakan aku rindukan sesuatu yang haram untuk ku
korang paham penderitaan aku
kalau kau baca ko rasa bila kau rasa sesuatu tapi kau terpaksa buat2 tak tahu tentang rasa itu
menyeksakan..
aku nak keluar aku nak pergi..
tapi aku tak tahu mana jalan keluar..
penyelesaian terakhir..
hatiku berkata..sabar itu indah..
tapi syaitan memang hebat..tidak pernah sekali dia nak lepaskan aku..
saat aku begini tak keharuan..diyakinkan aku tentang keindahan nafsu
keindahan jika aku melampaui batas ku.......

apa mungkin aku berpaling dari jalan ku
perit hanya sapa je pernah melaluinya
boleh rasa apa itu mujahadah
berperang antara memilih jalan yang di redhai atau dimurkai..

syaitan selalu tewas aku tahu dia menangis
aku pun menangis jgk
pukul 3.00 pagi waktu malaysia

i cannot closed my eyed
kalau kat kampung,terjaga tengah malam begini..
terus pergi kepada ibu dan peluk beliau
rasa selamat sebab rasa dilindungi..

hati tetap tak tenang..
aku ada buat salah ke?
tapi pada siapa
ALLAH...atau hambanya..

wahai dunia jika aku pernah menyakiti mu maafkan aku..

dan jika aku bersalah pada ALLAH

aku tahu bagaimana untuk memperbaikinya..

tak perlu habar satu dunia..

bukan kah cinta itu lebih indah jika rasia..

akhir kalam..
mata lelaplah
hati tenanglah
akal bercambahlah



1 comment:

  1. kawanku..
    mlm td aku terlebih tido plak..
    masyaallah..aku rase sangat bersalah :(
    tak dapat aku berjumpa dgnNya didalam sujud solat malam..
    tak dapat aku meminta dan memohon dpdNya..
    malam ini..spt aku mahu menukar strategi..
    doakan saya jgk ye kawan..
    insyaallah

    -sab-

    ReplyDelete