Pages

Tuesday, May 10, 2011

Hampir setahun

tenggalamnya matahari timbulnya bulan
turun hujan bertukarnya musim
diam..tanpa suara..
datang pergi
benci sayang
menjauh mendekati
ke utara ke selatan

genap hampir setahun perkenalan kita

awak dah pergi kan
saya?
entah..
tak pasti masih kat tempat kita jumpa dulu awak
atau dah pun pergi macam awak

cuma yang pasti

ada ingatan yang berbekas dalam hati
ada perkataan yang terniagang di telinga
ada gambar yang terlukis di hati

bila saya pejamkan mata saya masih melihat awak
walaupun dah berzaman tak melihat awak..

ce awak bayangkan..

kalau cinta tak pernah hadir antara kita..
mungkin hari ini saya tak akan kehilangan
sahabat seperti awak
mungkin awak tak perlu susah payah larikan diri daripada saya

walaupun seindah mana gubahan pertama yang awak berikan
tetap ianya tak bermakna tanpa redha dari ALLAH..

No comments:

Post a Comment