Pages

Tuesday, May 10, 2011

ada apa dengan gamba

gamba..
orang cakap berikan seribu kesan dan makna..
dengan menatap sekeping gambar pun boleh buat cinta itu jatuh

sekarang ni..
musim orang sume nak upload gamba kat fb
aku pun tak faham mengapa motif mereka berbuat demikian
kenangan?..
tapi perlu ke post yang gedik2

sungguh tak sesuai..

ceritera pasal gamba

bila aku tengok gamba aku yang lama-lama dulu
rasa nak muntah pun ada
sebab seksi
YA ALLAH ampunkan segala dosa-dosa silam ku..

tapi serius banding dengan gamba aku yang sekarang ni
sumpah seksi itu lebih lawa daripada yang menutup aurat
aku sebenarnya sekarang dah bersaiz m dahulu aku saiz xl..
biasalah dah duk merantau
kurang kasih sayang..kurang masa..kurang makanan
dari saiz xl jadi saiz m..esok tahun depan kalau aku terus hidup macam mesin
boleh jadi aku cuma tinggal saiz xs je..

seyes..


tapi aku suka sekarang pakai baju saiz yang besar-besar..
tengok gamba sekarang buruk gile.
gemuk,chuby...sebab baju untuk buat aku nampak besar
menutup kesliman aku...

nak tahu kenapa?

sebab aku nak menutup sesuatu
menutup sesuatu yang indah cuma untuk yang halal..

entry post berbau mulia..
tapi kalau kita istiqomah berubah..
lama-lama dah jadi sebati dengan kita..

eh...saya lebih swet berpakaian baju kurung dan tudung menutup dada sambil memakai stokin tangan..

berbanding.. shawal bawal..yang melilit2 cam pocong..atau cam paderi perempuan.. sumpah kau nak nampak unik tapi sebenarnya kau mangsa fesyen..

i dari dulu suka yang biasa-biasa je..

eh..janji bahagia..

seyes..nak kuruskan badan..maraton puasa dan berbuka dengan makan hati..

1 comment:

  1. nk kuruskn badan? saya pon..nk diet jgk..tp alhamdulillh skrg biase buat puase sunat..

    saya pon kalau pakai tudung yg simpel2 saje..
    taksuke jeans yg ketat2 sbb nnt kite jalan org sebok tengok..eiii..da malu da disitu ye..

    ReplyDelete