Pages

Wednesday, May 25, 2011

keputusan

sebagai manusia pernah tak korang rasa sukarnya untuk buat sebarang keputusan
kadang-kadang dalam kehidupan ini kita disajikan dengan pelbagai pilihan hingga kita jadi rambang mata dan buta hati untuk memilih keputusan yang terbaik untuk diri kita.

sukar bukan untuk buat sebarang keputusan
bagi ketua seperti aku
kadang untuk buat sebarang keputusan
banyak masa yang perlu aku pikirkan untuk berikan sebarang keputusan
sejak itu hidup aku jadi stress

sume disebabkan diri aku yang tak pandai buat keputusan
sebab..
aku tak sanggup nak lukai hati orang lain
bayangkan apa yang aku lalui..
bila aku kena buat keputusan untuk staff unit ini unit lagi satu terus band aku
"bias"
kadang-kadang aku memang tak boleh nak penuhi kehendak dan keperluan semua orang
sifat semulajadi yang ada pada aku
menghalang aku mengambil keputusan yang akan menguris hati pihak lain

sudahnya
diri sendiri terpaksa berkorban
hati sendiri yang terpaksa diguris..

itu ceritera tempat pejabat

sebenarnya aku rasa aku memang weak,lembab atau bahasa sedikit kasar BODOH
kadang aku sendiri pun tak pandai buat apa-apa keputusan untuk diri aku sendiri..
cuba bayangkan jika aku tak pandai untuk buat keputusan untuk diri sendiri tapi hari2 aku di desak untuk buat keputusan untuk sebuah organisasi..

jujur aku cakap aku suka orang yang buat keputusan untuk diri aku..
lemah bukan?ye itulah diriku..
selalu yang buat keputusan untuk diri aku adalah ALLAH SWT..

bila pelbagai pilihan yang datang menghadap aku untuk aku memilih
aku hnya berbisik kepada ALLAH
tolong pilihkan apa yang terbaik untuk
dan hasilnya
selalu keputusan yang aku buat adalah diluar jangkaan aku..
yang aku sendiri kadang kala cam tak caya je aku ambik keputusan begitu..

bukan mudah untuk kita sebagai manusia ini untuk buat keputusan
ikut hati mati ikut kata binasa

selalu jgk lah aku buntu dalam buat keputusan
baru-baru ini aku telah pun buat keputusan
aku nak letak jawatan sebagai penunggu

dan berkobar-kobar dah
sume sebab aku terpikir..
kalau kami jumpa pun
kalau guna logik akal
untuk kami bersatu adalah mustahil
sungguh mustahil

bagaimana aku harus bertemu dengan nya
sedangkan harapan aku untuk menjadi hanya kekasih halalnya
aku mahu restu ibu dan bapanya
tapi aku takut..
akhirnya kelak seperti selalu..
aku akan give up dan tarik diri..

aku taknak dia jadi anak derhaka
mesti mak dia kata
"kalau betul aku sayangkan dia, aku mesti tinggalkan dia"
so nak prove aku betul2 sayangkan anak dia?
aku sanggup tinggalkan anak dia..sebab aku memang sayang anak dia
tapi
sekuat mana aku, aku berani berkorban..berani mengalah
tapi
aku terbayang camne aku tarik diri dulu demi kebahagian orang lain
sakit..sakit sangat..

dan bila kita pergi atau mengalah
memang nampak dari luar kita adalah cool
tapi inside..damage..luluh..mati..terkubur

semalam aku dan buat keputusan
berhenti jadi penunggu dan kembali ke dunia nyata..

tapi hari ini.
keputusan itu berubah..
bila hati kecil ku berkata
"bukan ke kata-kata slogan hidup kau ~ kita tak akan pernah tahu kalau kita tak cuba..

selalu aku gunakan kata-kata ini bila aku bertembung dengan benda baru dalam hidup aku
contoh
aku takut main paintball sebelum ini
tapi bila dah cuba ketagih

so..
aku tukar balik fikiran
aku nak terus tunggu
aku tak tahu lagi mak dia camne
tak salah rasanya mencuba

ALAH..
kalau kena reject tu..macam tak biasa
karma ok..
sebab selalu reject orang sebelum ini

entry seperti merapu..mabuk laut dan mabut udara..

No comments:

Post a Comment