Pages

Wednesday, April 27, 2011

Falsafah cinta

kalau aku tulis pasal C.I.N.T.A... trafic belog ini memang mendadak secara tiba-tiba..
cinta memang tak dapat di pisahkan dalam hidup kita tapi..

post paling tinggi in ketika cinta bertasbih adalah entry bertajuk ku cari cinta hakiki

Alhamdulilah..niat ku tercapai.. misi hidup ini jika kita memburu sebuah cinta adalah cinta kepadaNYA..cinta kepada ALLAH akan kekal buat selama-lamanya..

tapi sudah menjadi lumrah hidup manusia..disemai dalam diri sebuah perasaan yang dinamakan cinta sesama manusia..

itulah cinta manusia.. dan cinta yang ALLAH redha adalah cinta yang halal dengan menikahi..
dan kerana itu aku ingin menikah

tapi cinta itu membuta kan manusia sehingga menggadaikan kesucian sebuah cinta itu membuatkan aku terpikir.. perluke cinta sebelum nikah

maka ingin ku beritahu kepada kamu semua tentang erti sebuah cinta untuk mu seorang gadis
agar kamu sume fahami sebenarnya itu cinta..

sedar kah kamu cinta yang terindah itu adalah CINTA KERANA ALLAH

dan biarpun cinta kamu di tolak.. jangan rebah dan terus membenci cinta

kerana cinta itu

datang kepada mereka yang berharap walaupun pernah dikecewakan..kepada mereka yang masih mempercayai walaupun dikhianati..kepada mereka yang masih ingin mencintai walaupun disakiti dan kepada mereka yang mempunyai keyakinan untuk membangunkan kembali kepercayaan..

cinta itu sebenarnya kekal dalam hati kita..yang berubah adalah manusia itu sendiri..

dan pada yang anggap cinta itu mainan atau bahan uji kaji.. just stop it ok..

love is hope.. hope is life..

bayangkan kalau kehidupan ini tiada harapan..adakah kita ingin teruskan perjalanan..

hari ini kita mainkan cinta seseorang dan diri ku jua punyai cinta bukan?

bagaimana jika cinta kita dipermainkan kelak..

mengapa perlu menyakiti..mengapa perlu merampas..

sedangkan di sekeliling kita penuh dengan rasa cinta..

dan jika aku berbicara tentang cinta sesama manusia


Bagi aku - cinta itu adalah seperti seekor burung merpati - tak patut dikurung.Kalau dia sayang - dia akan datang kembali.Kalau tak - biarkan dia terbang pergi - lebih gembira jika melihat seseorang yang kita sayang hidup gembira.Aku tak fikir seorang yang kita cinta harus dipenjarakan.Cinta seharusnya bukan satu hukuman.Sebab itu - aku tak bersetuju dengan cinta "status in a relationship Facebook".Kau sendiri akan terikat dengan dogma yang kau cipta.

Sekarang,kau takut kehilangan dia?Aku ingin bertanya - yang mana kau lebih takut - kehilangan kasih sayang dia atau kehilangan kasih sayang dari Tuhan?Kau tak tahu apa perasaan bila kau kehilangan kasih sayang dari Tuhan - barangkali kau tak pernah berfikir atau menyelami perasaan itu,kau tahu?Kau tak tahu macam mana perasaan bila kau rasa seluruh alam dan seluruh atom-atom di dalam alam maya ini menyumpah seranah ke atas kau kerana kau sudah tidak dikasihi Tuhan.Ke mana sahaja kau pergi pasti akan rasa ingin mati dan tak mahu hidup lagi.Mungkin kau tak pernah merasa perasaan itu.Lagi kau genggam perasaan itu - lagilah perasaan itu menyeksa diri.

Aku juga pernah punya perasaan yang sama seperti kau.Jangan kau bicara aku tak faham kau.

Aku faham - kau mahukan jaminan cinta kau berbalas - mungkin faktor usia kau yang semakin lanjut dan kau masih takut untuk berseorangan..menjadikan kau menggadai apa yang kau miliki atas alasan kesunyian..ingin berteman sebab tengok orang lain ada couple..

buat masa sekarang aku selesa bersendirian..poyo kalau aku cakap aku taknak ada couple..tapi kalau couple sekadar jadi teman wat jalan-jalan shoping complex,teman tengok wayang..pastu teman wat benda tak senonoh.. WHAT FOR??..

lebih baik sendiri bukan..

perasaan terpelihara dan maruah terjaga..

aku pencari cinta..tapi aku ingin mencari CINTA yang Hakiki..dan biarlah ALLAH yang mencarikan cinta untuk aku kerana pilihan ALLAH adalah terbaik..

benda yang baik biasanya memakan masa yang lama..tapi hasilnya berkualiti dan tahan lama..

bersabar jika kamu belum memiliki cinta..tunggu lah cinta itu datang dari pada NYA..

betul org cakap..kena jgk berusaha..tapi bukan berusaha dengan tayang sume gambar jual diri..pelease lah kawan sedar...

No comments:

Post a Comment