Pages

Saturday, July 17, 2010

keaiban dan keajiaban

pagi sabtu yg indah..time untuk merehatkan diri..

urmm..pagi ini baru sempat baca newpaper...nmpak sgt hulu erk..tahu minyak dan gula naek harga pun malam tadi..weeee...hehehehe

aku sgt terkejut dgn tagline akhar panas itu.. dua isteri dedah nafsu gila guru tahfiz..guna fatwa songsang...aku beristifar dalam2...YA ALLAH mengapa kah harus dibuka aib sesama suami isteri kepada khalayak umum??...

yang mengadu itu kedua2 ustazah tidak kah mereka sedar membuka kisah aib suami mereka bererti mengkhianati perjanjian sebagai suami isteri..hukumnya berdosa..maka ALLAH akn murka..layakkah mereka mencium bau syurga?,,biarlah ALLAH yg menilai..

tapi dari sudut hatiku..jika benar perhubungan suami isteri-isteri tersebut bermasalah adakah dengan sewenang-wenangnya mendedahkan kepada akhbar. sudahlah menjadik tajuk tagline muka depan..sambil petik nama NABI...panas siot ati ni baca..ase nak jumpa je wartawan yg melaporkan ini..nak sekolah kan mereka pasal agama sikit..
jgn nak suka-suka dedahkan keaiban org..cuba kalu i lak jadik wartawan n dedahkn perihal yg buruk ttg keluarga dia di akhbar apa lak perasaan korang hah??

DAH TUH CAKAP PETIK IKUT SUNAH NABI..tahu tak kalu org bukan islam baca apa pandangan meka..meka tak tahu sunah itu apa,nabi itu apa..last2 meka buat judge yg islam ini sangat ...........urmm taknak cakap..

ok..sakang yg tangung dosa paling besa adalah akhbar itu..mmg lah etika perkerjaan meka melaporkan hal sebenar tapi mendedahkan keaiban itu satu tugas yg mulia ke..jika benar ko nak tolong 2 ustazah itu bawak lah mereka gi pejabat agama..jumpa guru agama dan amek tindakan sepatutnya kepada suami mereka itu..bukan mendedahkan..kat media..dol sungguh..

apa yg aku pelajari ~ adalah bukan nabi kita NABI MUHAMMAD telah berpesan tutup lah aib orang nescaya ALLAH akan menutup keaiban mu ~

ayat ini ku pegang jadikan pedoman hidup..~ aku ase sepanjang hidup ku ini,.,.telah banyak keaiban org yg aku simpan..tutup rapat dan pendam serta tidak membuat sebarang penilaian..

tiap saat aku berdoa semoga org yg mengetahui keaiban ku itu akn menutup aib ku..kerana aku bukan NABI,WALI yg tidak pernah membuat dosa..aku bukan sesuci embun pagi..itu harapanku..sesungguhnya ALLAH itu adil..setat dari sknag..kalu kamu nmpk benda yg tak baik diam kan..jangan dihebohkan satu kampung..pengakhirannya tidak mendapat apa2 pun..

BERBALIK PADA AKHBAR TADI..~ kau telah byk dedahkan aib org wahai suratkabar sedang kau tidak sedar fungsi kau sangat besar dalam menjalankan dakwah..

lihat akhbar di negara-negara islam lain..mereka tidak akn mendedahkan aib saudara-saudara mereka..sebaliknya cuba menutup aib org..tapi kat mesia ni..cam bangga je bila dapat malukan org lain ~~..

apalah yg aku dapat mampu lakukan erk dalam perkara ini..~ tulah lebar lebur nak berjihad menyelamatkan palestin tapi benda yg dekat dalam negara sendiri pun aku tak tahu camne nak selesaikan...sudahnya aku tutup akbar itu dan ... aku menulis di sini..

semoga satu hari nanti akan berlaku keajiaban,,sesama kita ni saudara seislam tidak lagi mendedahkan kemaluan sedaranya yang lain..AMIN

No comments:

Post a Comment