Pages

Tuesday, July 27, 2010

ramadhan yang dirindui

ase tak sabar nye menanti kedatangan ramadhan tahun ini..kerinduan di rasakan ibarat seorang anak yang jauh diperantauan yg tidak dapat pulang berhari raya bersma keluarga

apa yg best part ramadhan ni..pergh...mmg bulan ajaib sebab saya mmg pernah merasai betapa barakahnya bulan islam ni...syes...dah setat nak berlinang ni air mata..

ramadhan tahun lepas..saya diserang sakit misteri..tak leh nak berjalan..seyes mase tuh dah pasrah..berkat bulan ramadhan..doa tiap2 hari ... YA ALLAH AGUNGNYA KEKUASAAN ALLAH TUH TERJADI KAT DIRI SAYA...doa senang nak makbul bulan ramadhan..bulan ramdhan pun kita ase malu nak wat dosa..seyes..ni tepat..!!

maka ramadhan tahun ini saya mahu balas dendam yang dah lama terpendam dalam naluri diri ini..saya berazam nak beramal - seamalnya..bayangkan tahun lepas solat sume..duduk,baring..
tahun ini ALLAH kasik kesempatan kesihatan yang baik..selagi bertenaga nak solat..nak solat..nak solat..nak solat..MAKA TAHUN NI..SIAP AH KAU .. mmg nak kejar gila2 barakah bulan ramadhan ni...

urmm..saya dah setat plan kat nak wat solat terawih...siap plan tuh..hehehehe..plan make perpectkan..abes tak kan plan nak wat baju raya je kan...baju raya sudah berjalan lancar 3 pasang..belum termasuk beli yg dah siap punya lagi tuh...hahahhaa...ok ni pun nak balas dendam raya tahun lepas punya...

apa yang saya suka ttg ramadhan ni ~

1. malam2 bulan ramadhan ni kita akan rasa ketenangan jiwa hati dan nurani
2.bulan ni mmg sesuai untuk menyucikan jiwa dan noda silam
3.bulan yang ada byak makanan sedap2,kueh2 yang hanya ada setahun sekali kewujudan dia..
4.kena bangun sahur..saya suka bangun sahur walaupun takdelah makan yg heavy2 pun..kadang just minum air je..tapi suka sgt bangun..sebenarnya bukan tak tahan kalu tak sahur..apa yg membezakan puasa org islam dengan org agama lain adalah kita ade sahur..meka mana ada sahur..tuhlah beza puasa bulan ramadhan..
5.DOA-DOA ORG YG MENGHARAPKAN SENANG JE ALLAH NAK LULUSKAN
6.ADA MALAM LAILATULQADAR
7.YANG PALING SUKA BULAN INI BULAN NAK HAPUSKAN SUME DOSA..KITA MANUSIA BIASA.TAK LEPAS DARI DOSA..NI IGT DUK TAIP DEPAN LAPTOP NI IGT TAK LAGHA KE.?..LAGHA NI...


cepatlah bulan ramadhan datang...

OK2..DAH2...baik sambunk ngaji...

No comments:

Post a Comment