Pages

Saturday, July 24, 2010

air mata dan sinar bagia

saya maseh menangis tapi tangisan ini bukan kerana di tinggalkan si dia..tapi tangisan penyesalan mengejar selama ini saya alpha dengan cinta isani..ternyata apa yg saya dambakan hanya sia-sia..
CINTA ke NYA..takpenah mengkhianati saya,,,malahan penuhnya dgn kaseh sayang..tapi saya mengolongkan diri saya dalam golongan org yg rugi bila mana meletakkan standard kesempurnaan kepada sesama manusia..naif dan daif nya diri ini.

kini masanya untuk kedepan tiap kali hati ini ingin merungut saya pujuk dengan "Bahagia itu rumahnya dalam hati kita. Apa yang Allah bagi, itulah utk kita. Klu tidak ada, biarlah kita redha. Mungkin ada yg lain dah Dia sediakan untuk kita. seyes tiba-tiba terus redha dgn tabah.

Kini saya dah benar2 single secara rasminya...saham terus melonjak naik di fesbuk.telah ku katakn sekian lama..aku buta aku tidak memandang ke pada keistimewaan yg terdapat pada diri ku.. betul kata budak itu jika kita menutup dan menjaga sesuatu itu dgn baik maka ramai yg akan suka pada benda yg berkualiti.. wait2... hati boleh tak jgn kenang lagi pasal budak tuh??...urmm tapi kan apa yg aku lalui bersama dia adalah pengalaman..so aku kena wat post mortem mengenai diriku untuk menjadi yg lebey baik di masa akan datang.. so apa yg baik ku nak jadikan sebagai pengajaran...

berbalik kepada saham tadi ye..biasalah ramai lah kot nak ushar..dan aku dah pasti aku takkan khianti sapa2.if sekali aku cakap aku cinta aku ttp cinta tapi jangan sesekali mempermainkan cintaku..aku boleh beri peluang..mintalah berapa byk peluang aku akn berikan..tapi jangan mempermainkan hatiku..
urmm kalu tak masakan 5 tahun aku berikan peluang kepada ex pertama ku..sampai skang kau tak penah berubah sampai aku sujud syukur ALLAH tak jodohkan aku dgn kau..SEYES...~ patutlah ALLAH tak kasik aku dgn dia..

dan yg dgn kedua ini lebey baiklah begini..aku tidak merasa selamat dengan dia..dia terlalu weakness untuk menjaga aku dan kehidupan ini yg penuh ranjau dan duri..

aku taknak menutup pintu hati ku ~ seyes sakang aku suka org ushar aku..gatal erk..aku perlukan cinta..dan cinta itu kurniaanNYA..jika aku menolak cinta yg datang adakah aku tergolong dalam hambanya yg rugi..

rujuk post terdahulu pertolongan ALLAH itu dekat..seorang imam itu hanya berpasrah ketika bnjir datang..ALLAH berikan dia 3 perahu untuk menolong dia tapi dia menolak..akhirnya dia hanyut..lantas dia bertanya kepada ALLAH mengapa tidak menolong dia..sedangkan ALLAH berkata aku telah menghntar 3 perahu tapi mengapa engkau menolong pertolongan ku??...

nak di kaitkan dgn kes ku ini. skang ALLAH kurniakan cinta-cinta dari lelaki yg mana untuk aku pilih yg terbaik dan jika aku done2 menolak mereka...tidakkah aku menolak anugerah ILAHI..hehehe..

tapi pemilihan ku kini sangat details,,,bukan mudah2 lagi untukku mengaprovekan sesama untuk memasuki taman hatiku yg indah..hanya yg layak sahaja berhak mendapat kaseh sayang ku..

pengenalan aku bersama budak itu membuka kepada ku untuk mencari calon yg berkualiti..bukan sekadar serkap jarang sahaja..

aku kini suka seorang lelaki..dan dia boleh bangun tengah malam untuk bertahajud dgn ku dan juga mampu menjadi imam ku.. ~~ Jika dia ikhlas apa salahnya kan...?

So,hidup perlu diteruskan..apa yg ALLAH bagi itulah untuk kita..ku akan teruskan warnai hidup ku ini..

My heart say ~ untuk dapatkan cinta berikanlah sedikit cinta itu..usah hanya mahu bagia sendiri

No comments:

Post a Comment