Pages

Sunday, July 18, 2010

pantas nya masa berlalu

hari ini hari ahad hari cuti umum bagi seluruh kawasan negara mesia..

Hari inilah hari untuk merehatkan diri setelah 5 hari berhempas pulas mencari rezeki(sgt)..
hari ini berlalu sgt pantas buat diriku.. bangun seawal pagi untuk bertemu NYA kemudiaan..pas subuh tak dapat nak tido balik sebab dah terbiasa bangun..maka time ini digunakan untuk mengosok pakaian-pakaian yg telah membukit...adeh sgt penat...kadang2 ase nak minta mak upah bibik je..

selesai tugas menggosok..mula kemas2 bilik..pada yg kenal aku sebelum ini...perkara ini mmg pelik lah bagi akukan..smpai kawan aku yg tumpang umah aku pun terkejut aku bangun begitu awal..ini sume kes pas BUDAK tuh lah hajar..jadi dah terbiasa maka..mata pun tak leh tido..buat lah sikit keja yg berpaedah..

seawal pagi sarapan bersama keluarga..kemudiaan..pukul11.00 aku kena gi rewang sebab jiran belakang gumah ade buat kenduri anak dia sunat secara besar-besaran...sekali lagi my pren terkejut...rajin ko gi rewang erk..katanya...aku jawab masa abg aku kawen rituh meka rewang umah aku gila-gila, nilah time nya aku nak pay balik jasa meka..

alah lagipun dtg tunjuk muka je,,pastuh bungkus2 nasik..smbil dgr org tua-tua mengosip..pastuh dapat mamam free..kan sonok tuh..tapi time aku join tuh mmg takdelah remaja sealiran aku turut serta..sume yg rewang tuh golongan veteran...weeee....

actualy aku suka kalu kenduri ade rewang2 nih..selain dapat berjumpa..semangat muafakat tuh dapat dilihat..taman aku nih cam bersatuh ati..aku bangga sgt..meka tidak membezakan sesiapa atau pangkat, jenis rumah kediaman ataupun parti politik..masing2 kalu ade org wat kenduri sume mesti dtg tolong...

dan aku berharap bila aku kawen nanti ramailah ye dtg rewang..walaupun aku n dia penah plan nak wat secara katering tapi ase nanti cam weding kami tak meriah lak..so..nak gk guna cara trandisional....urmmmm (berangan je)

pastuh..tepat kul1.00ptg...kawanku menhajak keluar gi pc pair n nonton wayang...aku berlari2 balik..bersiap ala kadar..kemudian dia dtg menjemput ku..(kawan pompuan ea)....kuar dgn dia..sampai kul5.00 ptg..

malam plak kuar layan family bawak meka lak gi makan..smpai skang baru ade masa untuk diri sendiri.11.00 malam..perjalanan hidupku belum berakhir lagi..tepat pukul3.00 pagi adalah masa ku untuk bertemu dengan NYA..dan kemudiaan barulah lengkap perjalanan hidupku pada hari ahad yg mulia ini...

esknye perlu bangun awal pagi utk mencari rejeki balik... ~~ agk2 camne perdana menteri manage mase dia erk...urmmmmmm.. nite.. n swett dreamss

No comments:

Post a Comment