Pages

Monday, July 26, 2010

lulus dalam kepayahan

Alhamdulilah saya berjaya berpuasa dgn jaya walaupun tak sure lah cemerlang atau tak..biar Allah sahaja yg tahu walaupun dugaan yg ditempuhi hari ini boleh tahan gak hebatnya..mana taknya hari ini my opiz di audit oleh pihak pengurusan tertinggi..sepatutnya pekerja kebanyakkan seperti saya ini tak terlibat,,,tapi apa bila pihak yg sepatutnya di audit hilang tanpa kabar berita memaksa saya membantu bagi memastikan kelulusan cemerlang di terima oleh opiz saya..

seyes sgt..letih dah tuh kondisisi badan pula kurang stebil...larva hingusan sudah mula memuntahkan isi kandungannya..lelehan hingus dapat dilihat mengalir dgn lajunya...dah tekak kian gatal2 cam anak dara nak kawen cepat2..ok.sabar..sabar...dugaan..

separuh hari dilalui penuh keletiihan mengalah kan budak 8 tahun baru belajar nak pose..(melepek je)..buat malu..(ngehh)....pening kepala..sik baek bos yg sepatutnya dijaga dengan manja ketiadaan di opiz akibat outstation...(Allah Maha Adil)..

membawa ke petang..badan semakin selesa mendengar kata..YE kita akn makan dengan banyaknye pada jam 7.24malam..so silalah sabar...takdenye terus je melepek..sambil kawan baik berkata...apa kata u gi ikat perut tuh guna batu..dulu Rasullah gunakan teknik tuh masa berlawan di medan perang ketika bulan Ramadhan...i sambunk seyes je akk nih,,tak baik taw memain2?....YElah,...betul tulah cara yg Rasullah amalkan...

i TERKEDU..nak dibandingkan keadaan i yg selesa menikmati lewat petang sambil dihiburkan dengan dinginnye belaian aircond..pun melepek cam apa je.. sedangkan zaman Rasullah dulu siap berperang mengangkat senjata ketika bulan puasa sebab nak sebarkan agama islam...

dengan TIBA2 I JADIK GAGAH..(hahahahahaha) ~

apapun..esk lah sebenarnya yg lebey afdal untuk berpuasa..kepada yg kantoi expisiali kawan baik perempuan i..sian dah tengahari tetiba...terus uzur tanpa diduga..takleh puasa..anggapla takde rezeki anda untuk berpuasa nifsu syabaan tahun ini...jgn putus asa..sebab ALLAH tahu niat kita..kan niat yg baik terus AUTOMATIK dapat pahala walaupun kita tak dapat nak laksanakan...darurat..

pesanan..

MALAM NI SILA BERAMAL LEBEY BANYAK DARIPADA BIASA SEBAB NANTI DAPAT GANJARAN BEBALOI-BALOI ~ igtkan diri sendiri...

HAJAT SAYA ~

1. ~~weeeee malu .. sume org nak benda ini.. (saya nak kawen).. smbil tersipu2 malu.. dan besarlah harapanya ALLAH jodohkan saya dengan org yg beriman atau kekasih DIA jua..AMIN

2. Saya nak sihat sejahtera...tubuh badan,akal pikiran,jiwa hati dan perasaan

3. saya nak rezeki yg melimpah ruah untuk saya kongsikan bersama mak ayah,kucing,family,kesayangan saya,kawan saya,musuh saya serta sapa2 je yg nak pertolongan saya

4. saya nak hubungan saya dengan seseorang skang tengah belajar kat KOREA tuh kekal aman damai permai sentosa tanpa ade sebarang konflik rumahtangga... (hehehehe)

5. saya nak apa yg dirasakan terbaik yg ALLAH dah tuliskan kat takdir hidup saya...

TERBAEK DARI SUDUT HATI SAYA... ~~ saya bersyukur ke hadrat NYA

No comments:

Post a Comment