Pages

Monday, July 12, 2010

cukuplah hanya ALLAH pemelihara ku

word di bawah ini sangat memberikan aspirasi pembangunan diri


Aku minta kepada ALLAH
setangkai bunga segar,
DIA beri aku kaktus yang berduri..
Aku minta kupu-kupu,
di beriNYA ulat...
Aku kecewa dan sedih.....
tetapi aku tetap bersabar...
Namun....
tak lama kemudian
kaktus itu berbunga indah sekali
dan ulat itu menjadi kupu-kupu yang cantik....
Begitulah cara "ALLAH mengasihi kita selalu indah pada waktunya."
sayangNya Allah setelah kite redha kesemua ujian itu..


Allah beri kita rasa sedih dan memerlukan tu untuk kita sentiasa mengadu denganNya.. untuk kita dambakan kasihNya sahaja... Allah tak beri sesuatu itu pada makhluknya dengan sia-sia... Bila diberi yang pahit itu, sebenarnya akan diganti dengan yang lebih manis....

Memang skang ini tempat mengadu adalah kepadaNYA..ALLAH tak pernah sekali demn kan kesilapan yg kita lakukan..ceritakan masalah kepada manusia belum tentu masalah itu akan selesai..mungkin akan bertambah besaw..biselah hati manusia sgt berbeza..

Tapi yakin mengadu pada ALLAH dia sgt mendengar..ok takpe..sabar je masalah ini akan selesai..cuma kena sabar je..lihat hujan yg turun kelak akan benti jgk..akhirnya matahari akan terbit kembali..sama seperti diri ku..skang hujan mendung sedang menyelubungi hidup..satu masa nanti aku akan kembali ok..sabar nita sabar k.

Anugerah Allah kepada hambaNYA adalah nikmat,
Kemudian dicabut nikmat dan digantikan dengan sabar,
Apa yang diganti itu lebih baik daripada apa yang dicabutnya
- Umar Abdul Aziz -

mampu ke kisah sendrian di muka bumi ini ~

Kita takleh kata kita leh hidup sorang2 kat dunia ni... Sebab waima kita tiada keluarga ataupun sahabat sekalipun.. kita tetap akan ada teman... teman dan kekasih yang hakiki.. iaitu Allah...

Mukmin yang sejati tak berdukacita dan resah tanpa teman disisi kerana ia tahu ia ada Allah sebagai penolong dan pemeliharanya...

".....dan cukuplah Allah menjadi walimu ( memeliharamu ) dan cukuplah Allah menjadi penolongmu." [ An-Nisa' : 45 ]

Ayat ini lah yg aku pegang skang..yang aku jadikan pedoman hidup..cukuplah hanya ALLAH sahaja pemelihara ku..

Jika takda kawan ke, kekasih ke.. n sesape ke.... jangan takut atau sedih sebab kita ada Allah.... dan kita juga ada keluarga dirumah kan..... Mak dan ayah yang menjadi teman setia kita sejak dari kita belum dilahirkan lagi... mak teman kita selama " 9 bulan 10 hari " dalam tatangan yang berat... dijaga kita dalam rahim (Penyayang)... setelah lahir ayah sambut kita dengan laungan gema keesaan Allah... ayah kita dan mak kita teman kita dalam tangisan kegembiraan...

Sebuah perhubungan yg terjalin


Manisnya ukhwah tak dapat dilihat dari pandangn mata kasar, tp ia dirasai dari pandangan mata hati...

Pandangan mata selalu menipu
Pandangan akal selalu tersalah
Pandangan nafsu selalu melulu
Kalau hati itu bersih, pandangan hati itu yang hakiki


Bila bersahabat kerana Allah insyaAllah kita rasa kemanisannya...
Bersahabatlah dengan deria hati.....

Buat masa skang hati sedang meruntun luluh..
keciwa kerana kehilangan..
aku ase ingin pergi jauh...jauh dari sume org..
tapi aku terpikir apa salah sume org itu padaku..
sedangkan aku keciwa pada seseorang?...
aku cuba nak gi jauh dgn deactivekan acount fesbukku..
tapi tak lama ~~bertalu-talu msj fon,ym memaki aku wey asal off fb..tak rock ah camni..asal frust je off fb..

aku kasik ikon sengeh aku jawab ~~

mmglah lah aku tak rock skng..aku dah tukar aliran layan lagu nasid tu yg siket ada lemah jiwa raga tuh...

lantas aku fikir..urmm..idup kena teruskan persahabatan yg ade kena jaga..kan ALLAH selalu pesan silaratulrahim tuh penting kita kena jaga sesama makhluk either org itu kita suka atau tak .. kadang sikap pastik mmg kena hujud tapi biarlah ikhlas..

tak sampai 24 jam ok..i on balek fb i..
bukan sebab i tak tahan .. tapi mengenangkan sahabat yg tak sudah2 asik suport i..
i taknak on fb sebab nanti akan kuar stetus yg cam haram jadah sedey giler..lantas sume kepoh risaukan pasal i..i pon jujur je tulis apa yg i tgh ase..

lagi satu sebab yg nyata bila on fb..mulalah i akan gatal view fb org yg telah buang i dalam idup dia..hati i kan didesak-desak..hantar msj pada dia..pujuk rayu,macam2 dah i send pada dia..minta bincang elok2..tapi akhirnya keciwa..dia takde respon.. sebab tuh i taknak buka fb..

mmg kita tak leh lari daripada masalah,,tapi..kita leh lari dari kenangan yg mengingatkan kita ttg dia...

bila i ase rindu dgn dia..i cakap kat dinding bilik i..
tgk i dah start gila balik..i tak tabah lah..
i kena berhijrah ni..i kena lupakan sume ini..

DEEP INSIDE IN MY HEART SAY ~ CUKUPLAH HANYA ALLAH SAHAJA PEMELIHARA KU..amin

No comments:

Post a Comment