Pages

Thursday, February 10, 2011

Indahnya penderitaan

bila kita diuji atau sesuatu yang kita taknak ianya berlaku terjadi atas kita..kemudian kita sedih lantas terus menangis menadah tangan memohon kepada ALLAH..

beruntungnya orang yang Allah pilih untuk diuji kerana dengan ujian dan musibah yang menimpa itu mendekatkan diri kepada kekasihNYA..

korang sedar tak betapa kasihnya ALLAH kepada setiap hambaNYA..

bayangkan situasi ini..

bercouple..buat maksiat..kemudian ALLAH uji orang yang disayangi meninggalkan kita..Kemudian kita kecewa lantas kita menyesali keterlanjuran kita..
betapa ALLAH nak tingkatkan darjat hambanYA dengan setiap ujian dan musibat yang diberikan..

bayangkan kalau kita kaya..punyai segala-galanya..ingat ke kita pada ALLAH..kita ada rumah besa keta besa..duit..muka lawa..harta..kita akan mengadu pada Allah..kita mahu itu kita mahu ini?..doa orang kaya berbeza dengan doa orang miskin..tapi kadang walaupun ada yang kaya raya mereka masih rasa diri mereka tidak lengkap..itulah tanda kasih ALLAH kepada hambaNYA>.

DIA tidak mahu hambaNYA lupa kepadanya..

dan setiap kali diuji sedar dan jangan berburuk sangka pada ALLAH

ALLAH itu dekat dengan kita lebih dekat daripada urat di leher kita..tapi kenapa ada manusia yang diuji terus menjauhi ALLAH..

keputusan di tangan manusia itu sendiri..ALLAH berikan banyak jalan dan terpulang pada kita untuk memilih jalan yang baik..

Kalau kita rajin solat..mesti kita banyak baca surah Al-fatihah..terdapat permohonan kita kepada ALLAH agar tunjukan kita jalan yang diredhai oleh NYA..

maka dengan itu..mohonlah pada ALLAH ditunjukkn jalan yang lurus jala-jalan orang yang kau redhai bukan jalan-jalan orang yang menzalimi dirinya sendiri..

dan sesungguh...bila hambaKu memerlukan KU ketahui AKU dekat pada Mu..

Kalau kita mohon pada ALLAH, ALLAH berlari mendengar permintaan kita tapi KENAPA BILA ALLAH MEMANGGIL KITA,AKU,KORANG,MANUSIA LUPA DIRI,KITA MELEWAT2KAN SOLAT..dan BILA KITA,AKU KORANG,MANUSIA MEMOHON KORANG NAK UNDER SOPT PERMINTAAN KORANG DIKABULKAN..

aku sila amek ingat sebagai pengajaran..

DAH ABIS BACA??...DAH SOLAT BELUM?..PERGI SOLAT SEGERA..!!!

No comments:

Post a Comment