Pages

Thursday, February 10, 2011

be yourself

saya akui saya memang tidak mahu menjadi seperti mawar berduri
harum wangi tapi berduri melukai orang lain..

tapi saya menjadi seperti seekor rama-rama yang cantik yang bisa membuat manusia tenang dan apabila cuba dihampiri saya akan terbang setingginya..

soal cintakan agama..soal keperibadiaan diri...bukankah itu rasia diri sendiri..bukan setiap kebaikan dan amal ibadat itu kita kena rahsiakan daripada umum kan..

tapi manusia selalu menilai luaran..bila nampakyang bertudung labuh...bersopan santun...itulah tersangat mulia tanpa dosa..

aku pernah tersangat membenci golongan ini..sebab..perempuan yang rampas bofren aku dulu belajar dekat UIA..tudung labuh..pakai stokin tangan..tapi perangai..ko gile apa nak rampas tunang orang..?..beragama ke tu? rampas hak orang lain?..

nak dibandingkan dengan aku yang cetak ilmu agama ini..aku mengakui..tak curi bukan hak aku aku malu..

mungkin saat itu aku sangat marah..lantas aku menilai perempuan yang nampak SUCI tapi hakikatnya DEBU gile..semuanya sama sahaja..

tapi sekarang aku dah sedar..kita sebenarnya jangan menilai orang apa-apa..

kadang orang yang tak menutup aurat hati dia lebih mulia daripada yang sebaliknya..tapi kenapa manusia suka menilai..

Biarlah hanya ALLAH yang menjalankan tugasannya..

aku suka berkawan..dan aku boleh berkwan dengan ahli geng surau/masjid..aku jgk boleh join group gonjeng2/gile2..aku jua sukakan hiburan..bersosial seperti manusia lain..
tapi selagi kita jaga batasan kita kita tidak akan sesat..

cuma tolonglah wahai Korang yang Korang anggap muslimah sejati..jangan cemari personaliti korang dengan imej yang korang bawakkan..

"aku paling bengang kalau dalam masjid masih nak cite pasal hal dunia..dan siap mengumpat..blalalalalallaa..bila aku pandang..pakai tudung labuh..berbaju kurung berbanding aku yang bertudung ariyani..

tolonglah perempuan..tolonglah...

ALLAH pun tak suka seorang pelakon..just be yourself sudar..

aku jua selesa jadi sendiri
aku seorang yang manja,emosi sometimes..dan pemalu..sometimes pendiam sometimes cakap bukan-bukan..
aku tidak sejelita artis malaysia..tapi mungkin sempurna mampu menyejukkan hati seorang rijal..
dan kerana itu aku takut..setan amek kesempatan nak jadikan aku senjata dia untuk mengumpan rijal maka aku letakkan batas..

MAAFKAN SAYA TIDAK AKAN KELUAR BERDUA BERSAMA KAMU TANPA MAHRAM SAYA..

pujuklah aku dengan emas intan belian..jangan kau harap walaupun ko kata just nak ajak minum n borak2..sebab itulah pemulaan..

saya jarang serius..jangan amek keputusan yang tepat..dan paling lemah dalam diri ini..

AKU TIADA PERASAAN BENCI...ini paling ketara..aku boleh benci manusia selama 3hari paling lama paling kejap 3 jam je..

dan kelebihan aku..aku boleh maafkan seseorang yg dah tikam aku sedalam-dalamnya dari belakang iaitu bekas x aku dan perempuan alim bertudung labuh suci macam embun pagi yang merampas dia..

tidak kira sapa kita..atau watak apa yang kita bawak..hanya ALLAH je yang berhak menilai manusia..jangan kau nilai manusia lain sedangkan diri kau pun tak sempurna..

aku nasihatkan kat diri sendiri je..

No comments:

Post a Comment