Pages

Sunday, February 6, 2011

bicara hati

soal hati sukar nak dimengerti
kadang kita suka sangat dengan seseorang tapi orang tu tak suka kita pun
kadang kita disukai oleh seseorang tapi kita tak suka pun orang tu?

kenapa?

sebab hati kita kan..dalam badan anak adam ini ada seketul daging..jika daging itu suci maka mulialah pekertinya dan jika daging itu rusak maka segala2nya rosak..

kadang-kadang kita tak tahu pun kenapa kita suka orang itu dan kita tak dapat nak tima orang itu..

sebab segalanya adalah urusan ALLAH..walaupun hati ini dalam badan kita tapi pemilik sebenarnya adalah ALLAH..

aku pun kadang-kadang muskil..kenapa aku tak boleh terima orang yang suka aku dan suka tunggu orang yang taknak dengan aku..

bila aku lemparkan balik persoalan tu kat diri aku..aku pun tak tahu nak jawab menda..

sekarang..orang yang suka aku dah nak kawen dgn orang lain..alhamdulilah..aku ucap kat dia..aku suka sangat sebab dia akan kawen..aku tumpang gembira..tiada penyesalan yang wujud dalam hati aku saat aku tidak memilih untuk bersamanya..

paling tak boleh blah..

dia cakap "aku harap ko tak marah dgn keputusan aku nak kawen ni"..

aku cakap "lah napa lak nak marah"

dia cakap "abes kenapa ko senyap je"..ko ok tak ni?

aku cakap.. "ok lah sengal..pe hal aku nak tak ok..bagus gak ada orang nak kat ko..cam aku takde sapa nak"

dia cakap "dulu aku nak ko taknak"..

aku cakap "tak yah ungkit kot benda lama"...ini yang terbaik buat kita

ends..

aku terpikir sikap dia yang sgt baik hati,charming...dan naif..takecare..dan lain-lain ciri2 lelaki yang baik..tapi sume itu tidak mampu buka pintu hati aku..

kadang aku pikir ni karma ke..aku reject dia dan aku direject...aku tak tahu..selalu aku berdoa pada ALLAH aku tak reti memilih mana yang terbaik..dan aku pinta ALLAH pilihlah mana yang terbaik untuk aku..

dan pasti hati aku bukan untuk dia..dan mmg jodoh dia bukan aku..

tapi dia cakap tak kira apa berlaku..dia nak kami kawan foreber n eber..aku ye jekan je..

kenapalah aku tak boleh nak kawan foreber n eber dengan orang yang reject aku tuh..kadang aku menyesal...kalau lah cinta itu tak pernah wujud antara kami..pasti aku tak akan kehilangan dia..pasti dia tak yah pasang tembok besaw2 dgn aku..pasti aku tak payah sibuk tgk acount fb kawan2 dia untuk tahu perkembangan dia..pasti aku tak payah memandang dia hanya dari jauh tgk dia online tapi tak berani mesej apa-apa..

kadang aku rasa adalah lebih baik tiada permulaan antara kami supaya segalanya tidak akan pernah berakhir...kini sume tinggal kenangan...sebab kenangan dan kata-kata semangat dia buat aku kuat teruskan hidup ini sendirian..andainyalah dia tak pasang tembok antara kami..tapi kenapa aku..kenapa aku..sedangkan perempuan lain boleh je..sepupu dia..bebas je berbual dgn dia..

aku dia sampai block kat fb..sebab tak nak langsung tengok kewujudan aku..kadang kalulah aku boleh bicara sekali je pada dia dan dia mampu bersuara dan bukan diam je..
aku teringin nak tanya..

apa salah aku pada dia?.
kenapa kita tak boleh nak berkawan

dan harap dia ada jawapan pada soalan di atas...

aku cuma nak bersahabat je dengan dia..bukan ingin mencintai dia..bukan ingin bersama dia...aku hina sangat ke..sebab aku tak belajar tinggi macam dia kot..korang tahu tak..sampai hari ni aku tak pandai nak call dia..nak buat panggilan antara bangsa..aku mmg tak pandai kot kejar apa yang aku nak..aku jenis pasif..menunggu je..redha..atau lembab..

sebab itu tak sedarjat dengan dia gaknya...

macam aku nak sedarkan diri aku ni..Ya ALLAH..tolonglah..camne nak wat ni?...

2 comments:

  1. sy suke lawat belog awk..yg latest entry ni sy rasa hmpir same ngan ksah hdup sy..huhu..nak wat cmne..^ ^

    ReplyDelete
  2. sama ke?saya pun lagi tragis kot..
    kejam dan tidak berperasaan..
    saya pun suka belog awak gak..belog saya ni takde pape pun merepek2 je..

    ReplyDelete