Pages

Saturday, February 5, 2011

facebook oh facebook

ada apa dengan fb
masing-masing pakat papar kan status yang merepek2
setiap lokasi nak hebahkan kat dunia
sampai dalam tandas pun tak akan korang nak mention dalam fb kot

dasar kejutan budaya apakah?
yang masing-masing baru nak join fb paparkan gambar-gambar yang korang bajet tersangatlah comel..

aduh..sahabat-sahabat
apa yang korang dapat lastnya
bila korang terpampang di fb itu
menjadi tontotan ribuan mata-mata berbaukan nafsu
sedar tak korang
wahai perempuan oh perempuan

aku?
Yes..poyolah cakap kalau takde fb..
aku ada gak fb..sekadar buat syarat je
untuk berkomunikasi dgn membe-membe sekolah
agar ukhwah itu tidak terputus..

dulu aku suka post menda yang baik2
tapi ramai orang keji
plastik,cober lah jadik baik
aku stop
bukan sebab aku takut hinaan mangkuk-mangkuk bermulut longkang itu
tapi mmg aku saja tak nak poyo
wey,
apa guna kita papar benda-benda yang baik tapi diri kita?
kita buat tak?
kita sempurna tak?
atau kita saje je nak suh orang tgk kita berdakwah kita letaklah post-post berbau islamik
aku tak salahkan korang yang berdakwah guna teknologi tinggi ni..tapi bergantunglah pada niat masing-masing..aku tak boleh jugde korang biarlah hanya ALLAH je yang tahu..

fb ni berhantu..
pada yang imam setipis bawang bila rasa sunyi or sepi nak cari lelaki
mulalah memaparkan gambar yang seksi-yang hot tujuan nak tarik perhatian lelaki

TAK PAYAH LAH WEY

jangan gadai imam sebab nak cari bahagia yang sementara..setan tu pantang kita lepa..so berhati-hati wahai perempuan..

perempuan yang baik aku tak cakap aku soleha..tapi yang baik dan yang cantik budi perkerti itu tidak memandang dan dipandang..

korang carilah gamba aku dalam belog ni..ada..ada?..aku berdoa semoga kecantikan dan kecomelan ku ini hanya untuk bakal suami ku..

pada perempuan yang rasa diri dia tak dipandang oleh lelaki..jangan risau sebab ALLAH ada pasang hijab depan korang untuk tak dipandang oleh lelaki yang tak baik..sebab perempuan yang baik hanya untuk lelaki yang baik..

bila tak dipandang jangan sedih terus nak singkap tudung..singkap aurat.gelak kuat-kuat..cakap kuat-kuat semata-mata nak tarik perhatian lelaki gatal..

kita berusaha lah jadi baik..trust me ALLAH itu Maha Adil..kita kuat semangat bermujadah kerana ALLAH

tutup mana yang patut tutup..buat apa yang patut di buat..

Allah maha hebat merancang..percayalah wahai perempuan-perempuan..

dalam fb tu yah taruk gamba..buat fitnah je..wanita ni fitnah terbesar dunia lelaki.
kita sama-samalah jaga maruah kita..
jangan biarkan lelaki perkotak katikan kita
walaupun pada hakikatnya kita adalah insan yang lemah..
tapi jangan lemah imam

2 comments:

  1. bagos entry ni..
    dan disebabkan takut terlekalah, keen xbuat akaun fb.. ^_^

    ReplyDelete
  2. bagusnya takde fb..
    terbaiklah
    bagus gak takde fb ni tapi saya terpaksa ada fb
    tapi bukan satu keperluan pon..
    kuatkan semangat awak k
    jgn terpedaya dgn kemanisan dunia ni
    saya ni sama gak..cakap je cam bagus..

    ReplyDelete