Pages

Sunday, November 28, 2010

andai

andai mampu ku ulang kan masa dahulu..
andai ada peluang kejadian itu berlaku kembali
aku cuma ingin mengubah sesuatu
tentang hakikat perasaan..
tentang hakikat cinta..
tentang hakikat masa depan

masa terus berlalu
benarlah..masa adalah ubat yang terbaik sebuah luka
sedalam mana tikam belakang itu
perjalanan masa mampu mengubatinya..

hari ini yang bersejarah
aku kembali ke tempat aku menyulam cinta pertama yang tidak kesampaian
tempat itu maseh sama
kenangan itu maseh sama
tapi jalan cerita kami berdua telah berbeza..

Dia..?..entah dimana..wujud lagi ke?ada aku kisah?
aku?..kini semakin bangkit..dari kejatuhan zaman silam
berlari mengapai impian yang telah lama aku tinggalkan semata-mata lebihkan hati orang lain..

aku bersyukur..aku normal
normal di sini..aku cool je..tiada lagi kesan darah yang mengalir di hati
aku pasrah..kehilangan sesuatu yang sepatutnya aku lama hilang..
tapi aku degil..telah beberapa kali takdir menyuruh aku meninggalkan dia.tapi
aku buta..akhirnya Dia meninggalkan aku..
rupanya itulah yang terbaik.

tapi sebaik mana luka itu telah sembuh
tikaman itu sangat dalam
dan meninggalkan parut..
andainyalah
aku mampu mengulangi waktu dahulu..


AKU INGIN MENYAYANGI DIRIKU SENDIRI
AKU TAK INGIN KENAL ERTI CINTA
AKU TAK INGIN KENAL ERTI RINDU
AKU TAK INGIN KENAL DIA
AKU TAK INGIN LUKAKAN DIRI SENDIRI
DAN AKU HARUS BERJAYA DAPAT KEPUTUSAN LEBIH CEMERLANG DARI APA YANG TELAH AKU DAPAT

tapi tak mungkin kan?
bila di kenang

Semalam yang aku lalui sangat pedih..pedih gile..pedih sampai rasa hati luluh..
aku takut dengan pedih itu..sumpah..aku takut..

tapi bila aku jatuh cinta lagi..aku tak mampu menafikan..aku rasa akulah bangang..
kenapa..kenapa..aku selalu tulus menyayangi tapi di sakiti..

aku tak penah merayu atau memulakan perhubungan itu..tapi akhirnya bila aku dah berikan aku kena tikam dalam-dalam

wey..apa salah aku kat korang hah?...sebab jujur..sebab naif..sebab lemah..sebab bangang?..sebab kasih sayang..

if u just want to play..saya rasa memang daripada dahulukala lagi saya bukan pelakon yang baik apatah lagi pemain cinta yang handal..

No comments:

Post a Comment