Pages

Saturday, November 27, 2010

tulis,cakap,tahu tapi amalkan ke?

belakang ini ramai yang menulis di belog..ada yang berciri isihati,luahan rasa,novel,bisnes,gosip,dunia..dunia..dunia..blah..bla..blah..

ada juga yang menulis belog BERCIRIKAN islamik..ok..yang bila buka sejuk je mata memandang...

tapi yang penulis islamik itu mengamalkan ke apa yang korang paparkan dalam belog korang tuh?..korang beriya-riya cakap pasal agama..pasal agama..siap paparkan ayat al - quran..untuk menguatkan fatwa korang..

KALU KAOrang AMALKan baguslah..tapi bagaimana kalu itu sebagai tanda korang atau signature korang yang digelar islamik..

ISLAM itu tidak memandang luaran,ilmu atau kehebatan korang menulis..tapi biarlah apa yang korang syer kan bersama-sama itu korang amalkan jua..

sebgai contoh..aku lah ni..

2 perkara yang kita kena selalu ingat.

1. Kebaikan yang ALLAH berikan pada kita
2. Dosa-dosa aku kepada ALLAH..

2 perkara yang kena lupakan itu..tak perlulah nak study sangat..fokus jelah pada benda yang korang kena ingat..

INGAT.

tiap kali musibah yang korang tima..jangan merungut..marah takdir..bunuh diri..tapi korang ingatlah nikmat ALLAH yang lain yang korang terima..kalu korang tak buta tengok pada orang yang buta..

selalulah kenangkan dosa-dosa yang pernah korang lakukan,,ingat panasnya terik matahari sekarang panas lagi api dalam neraka...ingatlah pada taubat..

tinggalkan dunia ini..cintailah akhirat.

TAPI

usah jadi PLASTIK..wah cakap kat belog pasal agama bukan main..tapi korang amalkan tak?..jaga aurat dengan tepat..jaga hubungan dengan ALLAH,,jaga hubungan dengan manusia?......


satu jelah yang aku dah belajar dari pengalaman aku sendiri..

KALAU KORANG TAK MAMPU NAK TUNAIKAN JANJI KORANG DENGAN MANUSIA..APATAH LAGI JANJI KORANG DENGAN ALLAH...?

KALAU KORANG TAK SANGGUP NAK BERKORBAN..tak sohlah beranggan nak jadi ahli syurga..

HIDUP INI PENGORBANAN..BIARLAH MENDERITA DI DUNIA..BAHAGIA YANG ABADI DI SANA..

sekian..minta maaflah pada yang terasa..aku bercakap kat diri aku juga ni..

kadang memang suka kita nak terima orang yang pernah mengkhianati kita..aku setuju..
TAPI KENAPA AKU HARUS INGAT HANYA KEBURUKAN DIA..SEDANGKAN DIA JUGA PERNAH MEMBERI BAKTI BUKAN DALAM HIDUPKU...

hidup terlalu singkat untuk membenci..penuhi hati korang dengan kasih sayang..insyALLAH ketenangan itu lah paling indah.. oh ALLAH

No comments:

Post a Comment