Pages

Saturday, November 6, 2010

cinta,couple??...penting ke?

salam pembuka bicara..

di hujung minggu ini..pada pasangan bercinta inilah masa menyulam cinta..tgk wayang ukur shoping mall..n bla...bla..bla

tapi apa pula aktiviti yang tiada pasangan?..bersantai,berbelog,berfesbuk dan bla..bla...bla

so..apakah perbezAan ada partner berbanding dengan tiada partner?...

rasanya sama sahaja bukan..kita masih bernafas..kita masih boleh ketawa..kita boleh makan..kita boleh segala-galanya..either kita ada pasangan atau tidak?..

MAKA DI MANA pentingnya cinta??

pernah dengar tak..ada orang mati akibat sakit tiada cinta atau kanser cinta ke..mesti tak pernah kan..

pada yang pernah bercinta kemudiaan putus..selepas putus adakah anda punya kehidupan terhenti??tidak bukan..kita masih teruskan kehidupan ini..pedih sakit,indah kita tetap hadapi kerana kita pasti akan boleh teruskan kehidupan tanpa cinta..tanpa sebarang hubungan..sebab manusia itu adalah manusia..manusia itu hamba..dan ALLAH itu tuannya..bukan kita hidup sebab pakwe or girfren kita..

jadi kenapa takut bila masih tak berpasangan..adakah berpasangan hidup kita lebih sempurna?..sedangkan tiada pasangan kita tak sempurna ke??..

sunyi..sepi..tgk orang lain ada maka nak jgk..??..

ada manusia yang kesepian tapi sedang mengadai imannya demi mencari kenikmatan yang sementara..sedang kan ade manusia yang sepi sunyi sedang bermujahadah melawan rasa kesepian dengan mencari cinta hakiki..anda manusia yang mana?..

saya jua suka kan seseorang tapi atas tertentu dia terpaksa pergi...saya redhakan pemergiaannya kerana jika itu yang terbaik buatnya.dan buat kami berdua amnya.
selepas pemergiaannya..saya masih seperti biasa..saya makan..saya minum..saya ketawa..saya menangis..saya kecewa..tiada apa yang berubah either dia ada atau dia tiada...ok tipu..sometimes rindu jua sama dia..tapi bukan rindukan kata-kata sayangnya...tapi rindukan seorang sahabat yang sama-sama suka tak bercerita tentang perkara dunia..bercerita tentang kasih sayang ALLAH..oh rindunya sama kamu..saya rindukan kamu kerana ALLAH...

tapi sekalipun rindu tidak semestinya kita kena gadai iman kita untuk hilangkan rasa rindu pada dia..

perhubungan itu tidak semestinya memerlukan..pertemuan..perbualan..pesentuhan dan percintaan melalaikan..tapi hanya satu hadiah tulusnya sebuah doa yang sentiasa mengiring perjalanannya..lebih kuat daripada pertemuan perbualan persentuhan..dan etc..kuasa doa itu lebih tulus..kerana ianya datang daripada dalam hati..hati memohon untuk insan yang kita sayangi..dan permohonan itu dibuat kepada ALLAH..dengan rasa rendah diri kita mendoakan kebahagiaan orang lain..insyALLAH ALLAH akan makbulkan..

MAka kesimpulannya...cinta.couple.tgk wayang..bergayut lama2..wish nite..n morning..itu tidak penting..kita tetap hamba kepada ALLAH..cintailah ALLAH kerana kalu anda perasan kita lebih perlukan ALLAH lebih daripada udara yang kita sedut ini..

YE hidup ini adalah pilihan..dan jika sentiasa bermohon tunjukkan jalan yang lurus maka kita akan membuat pilihan yang tepat dalam kehidupan kita...sedarkah dunia ini cuma taman permainan tiada apa yang kekal..dunia adalah tempat membina akhirat yang abadi..

MAri kejar cinta sejati ALLAH yang satu..kita lebih perlukan itu..

2 comments:

  1. cinta tak penting aku rase..buat sakit kepala jer...cukupla life aku nagn family...kawan n buku yang menyemakkan kepala..itupun da cukup semak aku kira..huhu... rajin2 singgahla blog aku..
    islam is the way
    :)
    epalhijauaustralia.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. dsh singgah pun..nice belognya...memang kita tak perlukan cinta tapi cinta itu BANGANG kAdang-kadang orang suruh pergi jauh tapi dia tetap nak dekat jgk..Dugaan lah namanya kan...tapi kesimpulan..hidup tetap kena teruskan

    ReplyDelete