Pages

Thursday, November 18, 2010

barang pinjaman

salam semua para pembaca

syukur masih belum jadi mayat lagi..masih berpeluang menikmati dunia yg hanya tipu daya ini.

belakang ini saya semakin perasan sibuk..sibuk ler sgt..

baiklah dipendekkan ceritera..pada hari nan indah ini saya telah menjalani medikal chek up bertujuan..biarlah rahsia..nak kawen barangkali...weeee...

pemeriksaan mata dilakukan dan akhirnya saya telah disyaki menghidap rabun..alhamdulilah..mujor rabun belum buta lagi..

apa yang saya nak syer kat sini..lihat wahai penduduk dunia yang akan jadi mayat..betapa apa yang korang miliki sume hari ini adalah tidak akan pernah kekal..segala akan musnah rosak dan tidak berguna lagi..

Contoh 1..

mata ku yang asal kejadian terang lagi bersuluh kini mencecah usia 24 tahun sudah rabun dan perlukan bantuan cermin mata barangkali..oh...aku sudah semakin tua..mungkin masa untuk chek in dalam kubur sudah semakin hampir..

ceritera lain..

sahabat NAbi pernah bertanya tidak malaikat maut itu menghantar signal untuk memberitahu akan kehadirannya kepada manusia?...dan nabi berkata...ADA malaikat maut ada menghantar tanda sebelum kehadirannya..iaitu UBAN di rambut mu..

bayangkan rambut yang itam berkilat,lurus menawan bertukar menjadi putih..buruk kasar dan berkutu barangkali...

INILAH TANDA2 dunia ini hanya sementara...sedarlah sahabat-sahabat sekelian..

jadikanlah DUNIA INI TEMPAT UNTUK KITA MEMBINA AKHIRAT...

cuba korang try check badan korang,,mana yang rosak.,,.bayangkan itulah nikmat yang ALLAH dah tarik sikit2..so sedarlah sebelum terlambat..

No comments:

Post a Comment