Pages

Friday, December 17, 2010

hijrah

meninggalkan kehidupan lalu untuk mencorak kebaikan hidup di masa hadapan.
itulah yang sedang aku perjuangkan..semua yang berjalan di atas takdirNYA..

aku just follow the flow..

aku kian dewasa...meninggalkan zaman atau zon selesa ku selama abes pengajian..berpayung di bawah lembayung kasih sayang kedua ibu bapa..
oh indahnya..

tapi kini semua sudah berubah aku kian mencorak kematangan dalam naluri perjalanan kehidupanku..

aku tinggalkan mereka..yang sangat aku sayangi..benarlah hidup ini pengorbanan..bila kita miliki something kita jua akan kehilangan something..

dan kalu kita tak berani untuk memilih atau berkorban..kita tidak akan berubah atau maju..

Ye..kini aku hidup di tengah kesibukan ibu kota tempat terletaknya seribu kesibukan yang menyesakkan ruang kepala ku..Sahabat-sahabat ku yang mencintai dunia mengucapkan taniah kepada ku selamat menjadi orang KL...

uhu..apa sangat ada di KL ini..semuanya penuh kepentingan diri sendiri..sedang aku makan..ada makcik buta yang meminta sedekah..orang-orang kl buat dek jerk..wey makcik tu buta..kita yang nampak ni buat dunoo jerk..apa nak jadi dunia ini??

soal teknik pemanduan jangan cite ah..semua laju2 giler.........aku yang sengal..yelah asal dari kampung..aku tak malu mengaku memang aku duk kampung..jauh di balik penipuan dan hanya kedamaian semata-mata..

perubahan ini memberi seribu kekuatan kepada aku..korang tahu aku buat semua ini .. merantau..kerja bersendirian sume kerana Kedua ibubapa ku..mereka yang beriya-riya suh aku amek peluang ini..bukan senang nak dapat kerja kerajaan..tapi kena tinggalkan parit raja..oh..giler pikirkannya...

so aku jalani jelah hidup ini..bila tinggal kat KL ni rasa pantas berlalu..dan aku harap masa mmg akan segera berlalu..aku nak mohon tukar JB..bukan jiwa ku di KL ini..segalanya tertinggal di parit raja.

selalu aku rasa down..yelah hidup sume sendiri..single women mujor ada abang kandungku di sini.,,menjaga ku dan kepada hanya ALLAH YANG MAHA BESAR sahajalah tempat aku bergantung harap..series beb..aku memang takde sapa-sapa..aku cuma ada ALLAH je..ni memang tahap tawakal meningkat lah.

kadang2 bila aku rasa down..aku pandang orang sekeliling aku..

KORANG tahu apa aku nampak?

1. mat bangla yang tengah gigih buat jalan tengah panas
-mereka lagi merantau jauh tinggalkan negara tercinta semata-mata nak buat jalan kat malaysia..aku??setakat KL-JB..ni petang ni aku dah plan nak balik jb mana leh tak balik wey...cinta dan jiwa ku tertinggal di pt raja..

2. makcik tukang cuci..kasihan bertungkus lumus memberus lantai bilik air di malaysia..sedangkan aku..hijrah ke KL duk dalam pejabat yang selesa ada PC..oh tak akan aku nak mengeluhkan.

3. aku selalu teringatkan tentang seseorang...yang tengah merantau keluar negera tinggalkan keluarga tersayang semata-mata nak menuntut ilmu..dia tabah giler..
YE-awak lah..kalau awak baca..memang saya jadikan awak sumber inspirasi kekuatan..
awak kat mana saya pergi..saya tetap bawa awak..awak selalu ada dalam hati saya...

Aku yakin ketentuan ALLAH ini ada hikmahnya..dan aku akan tabah melaluinya..aku harap..masa ini pantas berlalu dan aku akan hidup bagia di samping ibubapaku...
cakaplah apa sahaja tentang aku..anak manja ke apa ke..tapi aku memang tak sangup berpisah lama dengan kedua ibubapaku..mereka lah harta termahal yang aku miliki sekarang....

dan aku berdoa setiap hari..aku harap aku akan terus menjadi seperti ikan yang hidup di tengah laut yang masin tapi isinya tetap tawar..so?ada kaitan ke...sila tolong pikirkan..

wey..kadang aku terkejut dengan dress up budak perempuan KL..perghhh manjang skirt pendek..rambut karat..smoking..sungguh aku terkejut dan takut..

oh..YA ALLAH pelihara diriku..

ok..lama giler tak up date blog kesayangan ini..ok..semua tahu rindu..
jumpa lagi di lain waktu jika tak jadi mayat..

SESUNGGUHNYA DUNIA INI HANYA TAMAN PERMAINAN..DAN KEJARLAH AKHIRAT YANG KEKAL ABADI
hanya imam sahaja penyelamat

No comments:

Post a Comment