Pages

Thursday, September 23, 2010

mereka berkira..aku pula?

hari ini pejabat aku digemparkan dengan kutipan derma untuk sambutan hari raya.kadar derma ditentukan mengikut pangkat kerja mereka di dunia yang sementara ini. hasilnya yang berpangkat tinggi di kenakan caj lebih dan yang berpangkat rendah seperti aku dikenakan caj rendah.

yang mengejutkan aku..MEREKA yang berpangkat tinggi dengan LANTANGnya mempersoalkan mengapa kena ada kadar2 bayaran tertentu untuk menderma?....

dan yang panasnya mereka sume komplain kat aku ni?..seorang ikan bilis di dalam organisasi itu..apa yang aku leh wat???...DENGAR jelah ketidakpuasaan hati mereka itu.

jauh kat sudut hati aku..YA ALLAH sedihnya aku..andainya mereka tahu betapa besaw nya pahala menderma atau nikmat mendermanya atau nikmatnya memberi orang lapar makan..pasti kau orang sume akan rasa YA ALLAH andainya masa itu berulang kembali aku tidak mahu derma sehingit aku nak derma beribu2 ringit..tapi sayang sekarang kau orang tak nampak lagi sebab kau orang sume belum jadik mayat...

Tapi sebab korang sume tak nampak sume itu..maka sebab itulah korang mempersoalkan kenapa itu,kenapa ini...korang tak sedar sume rzeki yang korang dapat daripada ALLAH itu..korang dah anggap sume itu korang punya HAK MILIK sendiri dan taknak share dengan orang lain..PERGI JAHANAM lah korang..masing2 yang berpangkat besa itu ada elaun keraian..elaun percuma dan HANYA SETAHUN SEKALI KORANG MENDERMA LEBIH KORANG DAH BISING SAMPAI NAK BAWAK DALAM USUL MESYUARAT...

aku malu..oh malunya aku..wahai diriku jangan lah kau lupa diri dan bersikap bergitu andainya satu hari nanti di takdirkan ALLAH kau memegang jawatan tinggi..berelaun keraian...oh ALLAH tetapkan hatiku ini...INSYALLAH...

ok..esk adalah metingnya..pasti panas dalam meting tersebut pabila isu ini dibawa...

MANUSIA-manusia...andai lah korang tahu...sedikit yang korang keluar kan berganda2 ALLAH balas..

sebagai tanda pulaukan MGUMPAT>..kami ikan2 bilis yang bayar caj rendah ini..hanya diamkan diri sahaja...

dan...aku?dikecualikan bayar...kata si pengutip duit derma itu..DAH ADA HAMBA ALLAH bayarkan...

WEY..WEY sapa bayarkan ni..aku takut..tak tahu sapa bayarkan..kan jadik darah daging..apa aku nak jawab kat akhirat kelak?..aku tak kira nak bayar jugak..nak bayar jugak...ishhhhh2....SI PENGUTIP TAKNAK TERIMA plak..

LANTAS AKU TADAHKAN TANGAN..

YA ALLAH KAU BERKATILAH HAMBAMU yang telah bayarkan kadar bayaran aku itu...dan KAU BUKAKANLAH HIJAB MEREKA2 yang tak puas hati kena bayar lebih ini untuk sedar yang harta duit gaji yang meka2 sume time itu bukan milik dorang sendiri dan berkatilah MAJLIS SAMBUTAN HARI RAYA ESK>..jgnlah duk asik bunyi2 pasal bayaran lagi...

SEGAN lah sikit dengan ALLAH...AMIN...

No comments:

Post a Comment