Pages

Thursday, September 1, 2011

kita yang selalu membuat salah

manusia di jadikan dari tanah
manusia itu lemah dan kadang hina
manusia itu memiliki nafsu
yang membuat manusia itu sentiasa tidak bijak dalam membuat sebarang keputusan

aku jua begitu
biar seberapa kental dan kukuh aku membina tembok pertahanan dalam hati ku
tapi aku rebah jua dalam jatuh cinta...
berdosa aku bila mana aku merasai perasaan jatuh cinta atau sayang kepada yang selayaknya ia jua manusia
aku tidak tahu
andai ini satu dosa.. aku mohon keampunanNYA
aku cuba.. aku tipu dan aku berlari perasaan itu tetap terbit
cinta insan ini anugerah ILAHI.. tidak berlaku segalanya tanpa izinNYA

disebabkan kelemahan aku
kadang aku melampaui batasan ku
kadang aku menrindu dia lebih dari aku penciptaKU hinanya aku bukan
kadang aku meningati dia lebih dari aku berzikir memuji penciptaKU hinanya aku bukan

hati ini kadang melampuai batasan..
nafsu turut membuak
mujur iman yang tipis bergolak gadai membimbing aku
kadang aku rebah.. sakit tapi aku tetap nak bangun
aku telah jauh dalam perjalanan ini

doaku
YA ALLAH jangan kau palingkan hatiku ini setelah kau tunjukkan aku jalan yang lurus
jangan kau biarkan kelemahan ku ini.. menjerumuskan aku ke lembah kehinaan..
tarik aku dan bimbing aku YA ALLAH

No comments:

Post a Comment