Pages

Tuesday, August 2, 2011

kerja dan tangungjawab

kebelakang ini pelbagai tanggungjawab yang aku kena pikul secara ad hov..
pergi kursus orang jadi penghuluwati
buat kursus sendiri jadi ketua urusetia

ok jawatan aku sebenarnya kecik je
tak lah besar mana.
tapi tangungjawab yg aku kena pegang ni..
kadang aku terpikir larat ke bahu ni nak memikul nyer

dunia ini memenatkan aku
sungguh betul pepatah aku yang berbunyi
bila kita memiliki sesuatu kita akan kehilangan sesuatu

ye.. aku miliki segalanya pangkat kuasa..gaji
tapi aku kehilangan

aku rindu satu ketika dahulu
aku seorang insan sepi yang tak berapa nak menyerlah..
yang tidak perlu bersusah payah memikirkan apa sahaja

yang aku tahu kegembiraan
kadang kita akan rindu saat kita masih kebudakkan dan remaja..

bisakah hidup ini kebelakang?
perjalanan perlu diteruskan
amanah perlu dijalankan..
doaku pada ALLAH
aku hanya menurut perintahmu setakat kemampuan ku dan aku mengakui dosa2 yang telah aku lakukan..

maka permudahkanlah segala urusan ku YA ALLAH...yang maha mengasihani..

Amin

1 comment:

  1. assalam wbt sahabatku..

    tugasan yg diberi..ptot dilaksanakn dgn sebaeknye..jgn mengeluh..itu tidak baek..spt yg kamu katakan padaku..'ini rezeki kita..dan buat sebaik mgkin..'
    sahabat..kita sama2 kuat ye..tabah hati..dan tingkatkan iman..

    -SS-

    ReplyDelete