Pages

Saturday, July 23, 2011

majlis ilmu

jika kita tidak menghadiri majlis ilmu
selama 40 hari
hati kita akan menjadi gelap

sesungguhnya dunia kini semakin laju menderas..
kadang kejap je dah berganti bulan baru..
tapi apa sebenarnya yang kita berjaya kumpulkan?

berapa majlis ilmu yg kita berjaya hadiri?
tapi kenapa kita masih ada masa melepak
tengak wayang.. main fb.. update blog
tapi menghadiri majlis ilmu kita malas..

sejujurnya..
sejak aku berhijrah di kuala lumpur ini
aku jarang menghadiri majlis-majlis ilmu
bukan kerana aku busy tapi aku takut..
takut keseorangan menghadiri majlis ilmu

ini kuala lumpur
bukan desa damai ku parit raja
seorang perempuan tidak digalakkan menghadiri majlis bimbing menimbulkan fitnah

maka.. masa ku banyak di habiskan dirumah..

namun adakah itu alasannya tidak boleh menimba ilmu
maka.. rajin2lah mendengar majlis ilmu secara online..
zaman dah berubah.. islam itu tidak sempit
ilmu itu ada di mana-mana
maka rajin2lah dengar takzirah agama..
walaupun melalui you tube.. melalui belog agama
agar hati kita tidak menjadi gelap..

sekian.. rindu kamu semua..

selamat datang keindahan ramadhan

1 comment:

  1. assalam wbt..

    betol tu sahabat..majlis ilmu perlu..agar hati kita tak gelap..tak tertutup..slalu mcm saya..pagi2 time besiap nk g keje tuh..buka tv9 'tnya lah uztaz'...suke dgr tuh...

    :)

    -SS-

    ReplyDelete